levensduur b20

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2005 21:52 #53222 door
levensduur b20 is gemaakt door
Ik lees op het forum verschillende geluiden hoe lang de levensduur van een B18/20 is.
Mijn vraag is; als ik een B20 totaal laat reviseren, onderblok+kop met geharde klepzittingen en op gas laat rijden, het regulier onderhoud uitvoer, wat voor kilkometerstand ik kan verwachten voordat er weer een revisie aankomt. Graag jullie ervaringen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2005 22:26 #75671 door
Beantwoord door in topic levensduur b20
Ik heb via dit forum de eerste eigenaar van mijn amazon gevonden, hij had de wagen in 1996 gekocht van iemand die hem geeft geimporeerd uit zwitserland en toen zat er al een nare tik in het blok en was het olieverbruik hoog... nu 10 jaar later..... zit de tik er nog in, rij ik er 20 000 km per jaar mee op gas, en verbruikt die nog zoveel olie. Inclusief stukken hardmetaal in de olie toen ik deze ging verversen 4 000 km geleden ;-) .... onverwoestbaar ??? haha

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2005 23:31 #75670 door
Ik weet van iemand op Malta, die in de jaren 60 een amazon nieuw gekocht heeft en er nu nog maar 1.000.000 km mee gereden heeft, zonder sleutelen aan de motor. Verder weet ik een andere die na 750.000 km aan revisie toe was.
De mijne heeft sinds de revisie nog maar 250.000 km gereden op gas, verbruikt nauwelijks olie en rijdt nog alsof hij nieuw is.
Ik denk dat de carroserie in de meeste gevallen eerder de geest geeft, dan de motor.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2005 10:02 #75669 door
Ik heb in mijn 544 voor restauratie het originele B16 blok nog 3 jaar gereden. Op papier (ben de 2e eigenaar) had die een kleine 800.000 gelopen, heb er zelf 3 x 12.000 bijgereden. Rammelde her en der maar bleef lopen......
Nu heb ik er een nieuwe B20 in liggen en ben bang dat als ik over 30 jaar met de VUT ga hij beter loopt dan ik.....HA

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2005 18:12 #75668 door
kan 50.000 km zijn of 500.000, zeg maar wat je wilt horen......is natuurlijk geheel afhankelijk van de kwaliteit van de revisie, het onderhoud en vooral de manier van rijden; een motorblok, ongeacht het merk, moet het altijd een paar ton kunnen uithouden mits de revisie goed is uitgevoerd en er niet extreem mee wordt gereden en het geen abnormaal opgevoerd exemplaar betreft

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD