'classic' olie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2005 10:59 #53172 door
'classic' olie is gemaakt door
Ik werd geadviseerd om 'classic' 20W50 olie te gebruiken voor mijn 142. Nu heb ik 'gewone' 20W50 olie gekocht, de speciale 'classic' olie was bij Brezan 20W60. Nu vroeg ik me af of ik toch beter die had kunnen kopen omdat er andere elementen aan die 'classic' olie worden toegevoegd die 'm 'classic' maken en die in de 20W50 ontbreken, of is het allemaal hetzelfde en kan ik gewoon die laatste gebruiken. Mischien een simpele vraag maar ik heb m'n auto ook pas net.
Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2005 11:40 #75903 door
Beantwoord door in topic 'classic' olie
Classic olie wil gewoon zeggen dat die olie voldoet aan de specificaties voor auto's uit de jaren 60 en begin 70. Er zit eerder iets niet in dan dat er iets extra's inzit.
Wat je zeker niet moet gebruiken in een oude motor is een moderne synthetische olie. Deze heeft sterke vuiloplossers en dergelijke die kunnen zorgen voor lekkages en blokkages(door losgeweekt aankoeksel) in de smeerkanalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2005 23:07 #75902 door
Beantwoord door in topic 'classic' olie
Daarnaast wordt de "moderne" olie veel te dun op bedrijfstemperatuur. Gebruik klassieke olie van een van de betere merken. Onder de verrekijker kun je zien dat al veel over dit onderwerp is gesproken en dit is leerzaam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.