startprobleem b20a blok

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2005 13:20 #53148 door
startprobleem b20a blok is gemaakt door
Hoi, ik heb het volgende probleem.
Mijn Amazone start met koude motor in een keer, alleen als het blok warm is en ik zet de motor uit ,wil deze niet meer starten.
Niet ideaal dus , want ik moet dan wachten tot de motor is afgekoeld eer ik 'm weer kan starten.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ???
Alvast bedankt, Casper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2005 13:47 #76034 door
Beantwoord door in topic startprobleem b20a blok
Valse lucht vermoedelijk, controleer of van het spruitstuk alle moertjes aan de kop wel vast zitten
Het zou ook een scheur in jouw spruitstuk kunnen zijn. of een lekker (kop) pakking

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2005 15:19 #76033 door
Dit probleem komt mij bekend voor.
De B20A heeft een strombergcarb, hier zit een wit plastic kapje aan de voorzijde eronder een thermosensibel plaatje soort van bimetaal, deze moet bij warme motor werken, hier kan je probleem zitten en remeide is deze vervangen. Ik heb hier jaren mee gereden en door pedaal helemaal in te trappen kreeg ik hem dan aan de praat. succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2005 23:28 #76032 door
Zou ook vapor lock kunnen zijn. Als de benzine in de leidingen te warm wordt dan gaat het verdampen en ontstaan er bellen in je leiding. Als je motor draait dan wordt er benzine door de leidingen gepomt. Zodoende krijgt de benzine geen kans om te verdampen in de leidingen. Als je de motor afzet staat de benzine in de leidingen stil, wordt dan te heet en gaat verdampen Remedie is koelen. Benzinepomp dmv hitteschild afschermen, leidingen op een minder hete plek plaatsen e.d.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2005 16:32 #76031 door
Hoi Casper,

Ik heb het volgende wel eens gehoord. Als de carbarateur te heet wordt verdampt de benzine heel snel. Hieraan zou het liggen????. Misschien kun je dit testen door de hete auto met startpiloot of break-claener te proberen te starten. Doe daar wel heel voorzichtig mee (ga bij voorkeur naast een brandweerkazerne staan; grapje...)

M.v.g. Erik

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD