rubbertje klepveren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2005 10:25 #53018 door
rubbertje klepveren is gemaakt door
Met mijn nieuwe cilinderkop, heb ik nu regelmatige een donkere wolk achter de auto hangen als ik met 120 het gas loslaat. Beetje gas erbij, en de wolk is weer weg. Volgens mijn garagist duidt dit op niet goed sluitende rubbertjes op de klepveren. Kan ik deze makkelijk vervangen of anderzinds dichten? Welk onderdeelnummer is dit? AMA B20A

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2005 15:06 #76557 door
Beantwoord door in topic rubbertje klepveren
Bij de B18 ligt op de klepschotel een rubberen ring. Verder zit er ook nog een op de klepgeleider. De eerste kun je er zo opdrukken, voor de tweede moet de klepveer worden verwijderd.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2005 08:29 #76556 door
Bij de B18 heb je alleen maar rubbertjes bovenop de klepveren, die moeten verhinderen dat er olie van de stoters naar beneden druipt. Bij de B20 heb je ook rubbers op de klepgeleiders.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2005 08:35 #76555 door
Maar welke veroorzaken nu de blauwe walm wanneer slecht. B20A.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2005 09:45 #76554 door
B20 inderdaad alleen rubbertjes op de klepgeleiders. Er zijn twee mogelijkheden voor je blauwe rook, via de zuigerveren of de klepgeleiders. Aangezien je een nieuwe kop hebt zouden de rubbertjes ook goed moeten zijn. Bij twijfel kun je ze vervangen. De kop hoeft er niet per se af. Het kan ook liggen aan de olieschraapveren van de zuigers. Dat is moeilijk van buitenaf te zien. Je kunt eens een compressietest doen. Zolang het olieverbruik niet dramatisch wordt, is er met een beetje blauwe rook best te leven.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2005 09:55 #76553 door
Ik maakte mij zorgen om de kwaliteit van het onderblok. Mijn garagist vroeg of de blauwe pluim wegviel als ik opnieuw gas geef. Dat is inderdaad het geval. Zijn conclusie was toen: de rubbertjes. Omdat ik hier in het verleden al eens iets las over de kwaliteit van die rubbers na revisie ging ik er vanuit dat het toch hier in zou kunnen zitten. Ik kan helaas de betreffende discussie niet terug vinden op het forum.
Maar nu: welke rubbertjes zou ik waar moeten bestellen. Onderdeelnummer?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2005 13:23 #76552 door
Het onderdelenboek geeft voor de B20 nr.419702-6. Bestellen kun je ze bij het VOD en de andere aanbieders als scandcar, nordicar, martens om er maar een paar te noemen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD