afslaan motor

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2005 11:33 #52982 door
afslaan motor is gemaakt door
Mijn motor slaat af als deze stationair draait en als ik daarbij de ventilator, de lichten etc aanzet. Gaat een minuut goed, dan gaat het acculampje branden en dan slaat ie af. Is nu ook bij het stoplicht gebeurd. Even later kan ik gewoon weer starten. Weet iemand waar dit aan ligt?? Accu of dynamo??
GROET GEORGE

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2005 12:44 #76750 door
Beantwoord door in topic afslaan motor
Gaat je stationair toerental omlaag als je veel stroom verbruikers inschakelt? Als dat zo is kan het zijn dat je het stationair toerental gewoon iets hoger moet instellen. Je dynamo gaat zwaarder draaien als hij veel stroom moet leveren en je motor moet harder werken om de boel aan de gang te houden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2005 12:44 #76749 door
Beantwoord door in topic afslaan motor
Is je stationair toerental al te laag om te beginnen? Dan is het niet vreemd als er stroomverbruikers aangezet worden, dat ie er moeite mee krijgt. Ook kan het mengsel niet goed afgesteld zijn, waardoor de motor na enige tijd afslaat. Maar de accu en de dynamo, lijken niet de eerste verdachten.
Je kunt het stationair toerental iets hoger (laten) afstellen.

• A. Langenkamp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2007 11:40 #76748 door A. Langenkamp
Beantwoord door A. Langenkamp in topic afslaan motor
<p>Hallo ik heb een probleem met het stationair lopen op gas en bezine.</p><p>Het is een volvo 164 B30.</p><p>De auto loopt goed alleen als ik bij een kruispunt of stoplicht moet stoppen slaat de auto af.</p><p>Als ik hem start loopt de auto gelijk. Ik heb de auto al iets harder stationair laten lopen.</p><p>WAT KAN HET PROBLEEM ZIJN.</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2007 17:38 #76747 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic afslaan motor
Lijkt wel of dit 2 vragen zijn in 1 topic?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD