identificatie b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2005 22:23 #52964 door
identificatie b20 is gemaakt door
Ik heb net een B20 blok gekocht en ga er van uit dat het een B20A is.
In de identificatie schema's kan ik echter niet ontdekken of dit wel klopt.
het motornummer is 4969 18 etc.
De 8 komt in het schema niet voor.
Het is ook ZONDER TWIJFEL een 1 en een 8.
Wie weet raad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2005 23:37 #76833 door
Beantwoord door in topic identificatie b20
Hallo Jacques,<br>
Ik snap je vraag. Mogelijkheid is dat er ontbrekende nummers toegekend zijn aan PENTA's. Immers met wat kleine aanpassingen werden onze motoren ook veel in boten gebruikt, hoewel de B18 meer dan de B20. Iets anders kan ik er ook niet op bedenken.<br>
<br>
Jaap Blijleven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2005 08:33 #76832 door
Beantwoord door in topic identificatie b20
Daarbij komt nog dat in de loop der jaren er misschien modificaties zijn aangebracht, andere nokkenas bijvoorbeeld. wil je zeker zijn of je een A/B etc. hebt moet je kijken welke nokkenas er in zit.succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2005 10:24 #76831 door
Beantwoord door in topic identificatie b20
Het is een B20A. Toevallig heb ik een motor met hetzelfde nummer in mijn amazon. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat het een B20a is uit een volvo van de 140 serie. In de periode van 1968 t/m 1972.<br>
In de volgende documenten komt het motortype wel voor:<br>
www.volvoclubs.de/volvoev/download/motortypen.pdf

home.student.utwente.nl/n.laverman/volvo motortypes latere modellen.pdf

Deze documenten worden raar genoeg nooit ergens genoemd, terwijl vooral de eerste een handige lijst is bij het zoeken naar wat voor motor je hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2005 21:37 #76830 door
Beantwoord door in topic identificatie b20
Bedankt Niek voor de overzichtelijke documenten. Ook mijn motorblok komt uit een Volvo van de 140 serie. het is dus een B20A blok.
Aangezien ik het blok voor inbouw volledig wil reviseren vraag ik mij af wat de betere optie is en wat de voor/nadelen zijn: kiezen voor een A of een C nokkenas?
nu heb ik 1 carburateur, moet ik bij een C as 2 carburateurs hebben of loopt het ook goed op 1.
Voor de volledigheid, ik heb ook gas in mijn combi ('63) liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.