centrale deurvergrendeling + achterklep

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2005 19:23 #52899 door
Ik heb al eerder geschreven(zie verrekijker) over de centrale deurvergrendeling met afstandsbediening op mijn vierdeurs Amazon. Het systeem werkt perfect. Soms te goed want de afstandbediening werkt tot wel 50 meter Nu heb ik een los motortje besteld(8 euro) en dit in de achterklep gemaakt. Tegelijk met het sluiten van de deuren gaat ook de achterklep op slot. Een stuk tentharing en een schroeftonnetje van een bromfiets zorgen voor een blokkering van het mechanisme. Als er belangstelling voor is,(natuurlijk niet van de puristen) wil ik wel een foto plaatsen van de constructie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2005 19:50 #77170 door
Beantwoord door in topic centrale deurvergrendeling + achterklep
Plaats de foto maar zou ik zeggen, en dan ook gelijk even detailfoto's van het deurmechanisme als je wil. Dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2005 20:59 #77169 door
Beantwoord door in topic centrale deurvergrendeling + achterklep
Ja, vind ik ook wel leuk om te zien. Loopt deze 5e sluiting via een eigen zendertje, of koppel je door met een achterdeur of zo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2005 23:53 #77168 door
Beantwoord door in topic centrale deurvergrendeling + achterklep
purist zegt: laat maar zien die foto!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2005 09:28 #77167 door
Beantwoord door in topic centrale deurvergrendeling + achterklep
Ronald, na jouw eerste tip heb ik het setje direct besteld en ingebouwd in de 245 Turbo. Dat was makkelijk, want deuren en achterklep zijn voorbereid en de gaten van dit universele systeem passen -wonderlijk genoeg- precies!
Omdat het zo fantastisch werkt, direct daarna ook de 1800ES gedaan. Hier moest zelf wat worden verzonnen, wat goed gelukt is. Als iemand nadere info wil, laat maar weten.
Erg makkelijk zijn ook de verschillende knopjes voor open en dicht. Zo hoef je nooit te kijken of de knopjes nu omhoog staan of niet, gewoon op 'dicht' drukken.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2005 18:50 #77166 door
Beantwoord door in topic centrale deurvergrendeling + achterklep
Ik heb problemen met de digitale kamera.Daarom maar voorlopig een beschrijving: Het motortje zit met twee boutjes (m50)links naast de vergrendeling geschroefd Aan het oog van het motortje heb ik een schroeftonnetje met een parker bevestigd Dit schroeftonnetje klemt een staafje van ongeveer 5 cm vast Als het motortje naar voren schiet (sluiten) schiet het staafje door een geboord gaatje en blokkeert het witte blokje van de vergrendeling. Het motortje is gekoppeld aan de bedrading van een van de achterportieren.
Info kan altijd verkregen worden. Groet, Ronald Menges (zie activiteitenkalender)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2005 19:40 #77165 door
Beantwoord door in topic centrale deurvergrendeling + achterklep
Als ik het goed begrijp, staat je slot daarmee altijd op de open stand? Je blokkeert nu met de centrale vergrendeling in plaats van de sleutel. Klopt dat Ronald? Ik heb namelijk een combi, maar zou hetzelfde principe kunnen toepassen, waarbij de sluiting op een ander punt blokkeert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2005 22:56 #77164 door
Beantwoord door in topic centrale deurvergrendeling + achterklep
Dat klopt.Het staafje blokkeert het mechaniek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.