afwijkende klepstelling lpg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 20:35 #52898
door
afwijkende klepstelling lpg is gemaakt door
Tijdens het zoeken met de verrekijker op kleppen stellen kwam ik in een van de antwoorden tegen dat de uitlaatklep bij lpg als brandstof voor een amazon B18a beter op ,50 afgesteld kan worden dan op ,40 of ,45 ivm het beter kunnen verwerken/afvoeren van de hitte. Is dit juist? Ennuuh de uitlaat klep is bij cilinder 1 klep 2, bij cilinder 2 klep 4 etc etc.?
Thx
Thx
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 21:16 #77174
door
Beantwoord door in topic afwijkende klepstelling lpg
1,4,5,8 zijn uitlaatkleppen. Stel je kleppen altijd warm, is beter. Voor benzine op 0.40 in- en uitlaat. Druk tijdens het meten met de schroevedraaier op de stelschroef. Maar wel rustig aan! Daardoor verwijder je het teveel aan oliefilm tussen de stoterstang en klepsteller. Kan je nauwkeuriger meten en stellen. Voor gasafstelling zou ik het niet weten hoeveel meer of minder de speling moet zijn. Op deze site, helaas in het engels, staat onder valve adjustments een heel interessant artikel. Ik doe het altijd op deze manier en mijn B20F loopt er veel mooier en stiller door.
Hoop dat je er iets aan hebt!
Peter
www.vclassics.com/archive/index.html
Hoop dat je er iets aan hebt!
Peter
www.vclassics.com/archive/index.html
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2005 16:09 #77173
door
Als je de uitlaatklep, die op LPG iets heter wordt, meer speling geeft staat hij langer dicht.
Dit heeft tot gevolg dat de klepranden ( meest kwetsbare punt) langer hun warmte kunnen afstaan aan de zitting. Of het werkelijk een meetbaar verschil maakt weet ik niet.
In theorie is het juist.
Als je een goede gakop hebt maakt het denk ik niet uit. Dan moeten de kleppen en zittingen er tegen kunnen.
Dit heeft tot gevolg dat de klepranden ( meest kwetsbare punt) langer hun warmte kunnen afstaan aan de zitting. Of het werkelijk een meetbaar verschil maakt weet ik niet.
In theorie is het juist.
Als je een goede gakop hebt maakt het denk ik niet uit. Dan moeten de kleppen en zittingen er tegen kunnen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2005 18:29 #77172
door
Als de klepspeling groter is dan de fabrikant bedoeld, geeft dat grotere belastingen op nokkenas. Tevens is de timing anders. Ad heeft ook gelijk, zijn mening deel ik ook dat het kiezen is tussen twee kwaden. Mijn B18 lopt al 60.000km zonder merkbare slijtage op LPG zonder dat de kop is aangepast.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2005 20:01 #77171
door
<i>"Als de klepspeling groter is dan de fabrikant bedoeld, geeft dat grotere belastingen op nokkenas."</i><br>Waarom zou dat zo zijn vraag ik me af?