spontaan afslaan motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 12:29 #52802 door
spontaan afslaan motor is gemaakt door
Wij hebben een 2 deurs amazone. Een tijdje slaat de motor spontaan af, na eerst een stuk gereden te hebben. Als je dan bv voor een stoplicht staat gaat het rode oplaadlampje branden en dan slaat even later alles af. Eerst dacht ik dat er teveel stroomverbruikers aanstonden, maar nu gebeurt ook zonder dat er licht brandt of een ventilator aanstaat. Na afslaan kun je hem tot nu toe wel weer starten, soms pas na een tijdje. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?? Hij gaat sowieso naar de garage, maar het zou wel handig zijn als ik een beetje weet wat het euvel is.

Groet George

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 14:55 #77633 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Het kleine bovenste zekeringetje is de boosdoener. Vervangen door een ander exemplaar(wel moeilijker aan te komen) Schuren helpt slechts tijdelijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 19:55 #77632 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Zou je ook uit kunnen leggen waarom het zekeringetje de boosdoener is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 22:54 #77631 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Stationair toerental te laag? Of mengsel niet goed? Blijft hij wel lopen als je iets gas geeft? LPG of benzine?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2005 23:09 #77630 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Ik neem aan dat de auto op gas rijdt Het relais daarvan krijgt geen stroom en sluit zich en de motor slaat af. Ook gaat dan het rode lampje branden omdat er een spanningsverschil ontstaat. Blower stopt ook omdat die daar ook over geschakeld is.Soms is het ook noodzakelijk een nieuw zekeringkastje te plaatsen omdat er oxidatie tussen de koperen contactjes zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-11-2005 07:39 #77629 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Hartelijk dank voor de uitleg, het is mij nu duidelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-11-2005 11:51 #77628 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Bedankt voor de tips, auto rijdt op gas en zodra het rode lampje gaat branden, helpt gasgeven niet, hij gaat uit. Niets doet het meer, radio gaat ook uit volgens mijn vrouw. Dus auto is dan echt dood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2005 15:08 #77627 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Bij een auto op benzine gaat alles uit, maar motor loopt i.h.a. door. Bij een auto op gas gaat ook de motor uit, omdat de afsluitkleppen die benzine/gas rijden regelen ook geen spanning meer krijgen. Ik heb het (al op twee verschillende Amazons) opgelost door het zekeringkastje er even helemaal uit te halen (wel goed je kabeltjes merken!) en alle contacten schoon te maken met een koperborstel. Je kan ook de klinknageltjes waarmee de contactjes bevestigd zijn nog even een tikje geven met een hamer en dreveltje (daar zit vaak wat beweging in, en beweging betekent slecht contact). Doorsolderen hoor je ook wel, maar dat was bij mij niet nodig.

RC.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2005 23:02 #77626 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Ik heb hem gisteren naar garage gebracht Tijdens de rit sloeg ie twee keer af op gas. Toen op benzine gezet en weer rijden, ging goed tot Ilpendam (kom uit purmerend), toen bleef inderdaad de motor lopen. Gas geven hielp niks op dat moment, toen weer op gas en gered tot de garage. Als ik weet wat het geweest is, zet ik het op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2005 21:44 #77625 door
Beantwoord door in topic spontaan afslaan motor
Ik ben jullie nog een antwoord schuldig, het hele zekeringskastje is vervangen en hij loopt weer als een zonnetje, het lag dus echt aan de zekeringen zoals al gesuggereerd op het forum. Bedankt voor de input.

Groet

George Zoutberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.