zuigers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2005 18:40 #52780 door
zuigers is gemaakt door
hallo, ik heb een b18a motor gekocht om een beetje wegwijs te worden in de wereld van de verbrandings motor, ik heb er al vele onderdelen van gedemonteerd en nu ben ik toe aan de zuigers, weet iemand van jullie hoe ik die uit de cilinders kan halen, ik heb de zuigers al los gehaald van de krukas maar zowel van boven als van onderen lukt het niet om de zuigers uit het blok te krijgen. mvgr ate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2005 19:50 #77722 door
Beantwoord door in topic zuigers
Ate, ze moeten er van boven uit kunnen. Bovenin de cilinder zit echter altijd een randje met kool. Dat moet je dus eerst even helemaal wegkrabben, en dan moet hij er zo uit gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2005 20:05 #77721 door
Beantwoord door in topic zuigers
hoi ben,de zuiger wil er wel door maar waar hij aan vastzit is geloof ik de zuigerstang wil niet door de cilinder, dat is dus het probleem. ate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2005 21:16 #77720 door
Beantwoord door in topic zuigers
Je moet de krukas wel in de stand hebben zodat het bigend helemaal bovenin, óf helemaal onderin staat, anders klemt het inderdaad. Maar dan moet het passen.<br>Ik weet het niet zeker, maar misschien zijn de B18 zuigers ook wel klein genoeg om er van onder uit te halen (eerst dus de krukas verwijderen), al lijkt me dat de zuiger van cil. 2 en 3 in de problemen komen met het 3e krukaslager. Probeer het gewoon even. Het kan er in, dus ook er uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2005 12:15 #77719 door
Beantwoord door in topic zuigers
Bij een b18 passen de zuigers ook niet onderlangs uit het blok.
Zuiger moet er gewoon vanaf boven door kunnen inclusief drijfstang.
Inderdaad wel even zorgen dat de krukas in goede stand staat, ik prefereer het o.d.p.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2005 20:28 #77718 door
Beantwoord door in topic zuigers
hoi ben en geert, vriendelijk bedankt voor de uitleg, ik heb de zuigers met wat geweld er mooi uitgekregen, het was inderdaad de koolrand boven in de cilinders die er voor zorgde dat de zuigers bleven haken.mvgr ate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.