carterpan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2005 10:05 #52775
door
carterpan is gemaakt door
Ik wil de carterpan eronder vandaan schroeven, kan dit zonder de vooras te lossen / blok eruit te tillen?
(wil gaasfilter van de pomp controleren op vuiligheid)
(wil gaasfilter van de pomp controleren op vuiligheid)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2005 12:03 #77738
door
Beantwoord door in topic carterpan
Volgens mij moet je het blok iets lichten om bij alle bouten te kunnen komen, dus even de motorsteunrubbers losmaken en blok iets omhoog takelen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2005 12:31 #77737
door
Je kunt de carterpan er alleen onderuit halen als je het blok losneemt vd motorsteunen en optilt. De carterpan blijft anders achter het oliefilter hangen. <br> Als ik jou was, zou ik echter het blok er helemaal uit halen, ant de kans dat je vuiligheid in het blok brengt is niet onwaarschijnlijk. Je doet dan dus meer kwaad dan goed. <br> Waarom wil je uberhaupt het gaasfilter controleren? Heb je veel troep ik je olie gehad oid? Dan zo ik zowiezo het blok er uit halen en inspecteren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2005 13:03 #77736
door
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2005 13:08 #77735
door
In een paar topics terug vertelde ik dat ik mijn nokkenas had vervangen omdat de nokvolgers ingesleten waren.
en aangezien deze slijtage eerder nooit hoorbaar is geweest en ineens aanwezig was na een snelwegrit ben ik eens gaan nadenken.
Zodoende kwam ik dus uit bij te weinig olie toevoer, nokvolgers moeten het immers hebben van spatsmering.
Ik had / heb niet echt veel zin om mijn blok eruit te lepelen, dus zonet naar mijn garage houder geweest voor advies.
Hij zei dat als het olielampje nooit brand, je ook geen dicht oliepomp filter hebt. (voldoende olie druk) klinkt mij erg aannemelijk.
Olie is altijd door de eigenaar betijds ververst en mooi schoon. (gas he!)
en aangezien deze slijtage eerder nooit hoorbaar is geweest en ineens aanwezig was na een snelwegrit ben ik eens gaan nadenken.
Zodoende kwam ik dus uit bij te weinig olie toevoer, nokvolgers moeten het immers hebben van spatsmering.
Ik had / heb niet echt veel zin om mijn blok eruit te lepelen, dus zonet naar mijn garage houder geweest voor advies.
Hij zei dat als het olielampje nooit brand, je ook geen dicht oliepomp filter hebt. (voldoende olie druk) klinkt mij erg aannemelijk.
Olie is altijd door de eigenaar betijds ververst en mooi schoon. (gas he!)