oliefiltermagneet

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-12-2005 22:11 #52686 door
oliefiltermagneet is gemaakt door
Heeft iemand ervaring met een oliefiltermagneet?
www.limora.com/index1.php?tpl=sonderrubr...02b&rubrik=33&lang=2
En is deze ook in nederland te koop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-12-2005 23:56 #78183 door
Beantwoord door in topic oliefiltermagneet
Als 't goed is is je aftap plug al magnetisch...
maar goed als je geld te veel hebt ,zou de ama het na 40 jaar echt nodig hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2005 08:16 #78182 door
Beantwoord door in topic oliefiltermagneet
Een magneet uit een oude luidspreker doet hetzefde en kost(bijna) niks. Een magnetische carterplug is beter. Als er dan deeltjes aan blijven kleven, kun je ze tenminste zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2005 10:50 #78181 door
Beantwoord door in topic oliefiltermagneet
De aftapplug is niet magnetisch standaard. Wat ook goed werkt (misschien wel beter) is een carterplug van IPD, met ingebouwde magneet. Kost geloof ik 12 euro ofzo, en iedere keer dat de motor stilstaat bezinken de metaaldeeltjes. Mocht de magneet van het oliefilter afvallen, komt in een keer alle slijpsel vrij. Dit is in principe heel weinig, maar wel een groter risico lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2005 11:59 #78180 door
Beantwoord door in topic oliefiltermagneet
Dan heb ik er een niet standaard plug inzitten ,ging er van uit dat hij standaard was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2005 16:51 #78179 door
Beantwoord door in topic oliefiltermagneet
Bij ipd hebben ze ook een magneet voor op het filter, deze kost maar $9,- naar aanleiding van deze magneet ben ik gaan zoeken of er iets soortgelijks in nederland ook te krijgen is.De magneet in de link is idd wel erg prijzig.Een oude luidsprekermagneet uitgeslepen in de voorm van het filter met twee gaatjes en daar een tierap door om hem op zijn plaats te houden lijkt mij een goed(koop)alternatief.Ik vond het gewoon een slim idee, eigelijk zou er een magneet in de kern van je oliefilter moeten zitten...Nou ja iig weer wat te knutselen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2005 23:02 #78178 door
Beantwoord door in topic oliefiltermagneet
Bij Scandcar: magnetische carter plug a €4,50. Heb hem ook in het carter zitten, is een goeie sterke magneet. En volgens mij ook de beste plek, onderin en je ziet als er veel slijpsel aan blijft hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.