10w40 in b20b
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2006 15:19 #52647
door
10w40 in b20b is gemaakt door
ik heb omdat het heel hard nodig was gisteren de olie in mijn nieuwe B20B laten verversen bij de lokale bandenboer. (soort kwikfit). Hij had een nieuw oliefilter voor me besteld van MAN W1907 ofzoiets. De eerste olie moest volgens mijn eigen garageman bij 2500 km ververst worden dus dat heb ik nu gedaan. Probleem was echter dat 15W40 (half syntetisch) niet aanwezig was dus er zit nu 10W40 half synthetisch in. Dit kan in een volledig nieuw blok geen kwaad toch ? Ik kan niet zoveel vinden met het zoekertje namelijk,.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2006 16:53 #78405
door
Beantwoord door in topic 10w40 in b20b
Kan geen kwaad. Is voor de zomer wat dun, maar voor de winter geen probleem.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2006 12:19 #78404
door
Geen probleem. Ik zou 10W40 zelfs prefereren boven 15W40. Verversingtermijn kan bij normaal gebruik trouwens wel naar 5000 km of 1x p/j.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2006 11:40 #78403
door
Misschien wel leuk om even te melden: het oliefilter is hetzelfde als een ford Sierra/Scorpio, type EFL 90 van motorcraft. Het is wel zo dat een gerevideerd blok moet inlopen, dus een te goede olie is niet altijd geschikt. informeer toch maar even bij de motor inbouw man wat het beste te doen.
Ik weet dat gerevideerde blokken met te goede olie, steeds olie bleven gebruiken en dat bij demontage bleek dat gewoon de inloopgroeven nog te zien waren. Inloopolie is vaak nogal grove olie die de losgekomen metaaldeeltjes gebruikt om het blok inwendig 'op maat maakt'.
Ik weet dat gerevideerde blokken met te goede olie, steeds olie bleven gebruiken en dat bij demontage bleek dat gewoon de inloopgroeven nog te zien waren. Inloopolie is vaak nogal grove olie die de losgekomen metaaldeeltjes gebruikt om het blok inwendig 'op maat maakt'.