nokkenas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2006 17:48 #52610
door
nokkenas is gemaakt door
hallo,volvo vrienden,
i.v.m.het reviseren van mijn B2o-E
motorblok,moet er ook een nieuwe nokkenas in.vraag: welk type as moet er in?(er zit een enkelvoudige carburateur op het motorblok)en ik zal ook niet op het circuit van zandvoort gaan racen.
Andere vraag,wat denken jullie van aluminium nokkenas tandwielen?(wie heeft hier ervaring mee?)
vr.gr. mart
i.v.m.het reviseren van mijn B2o-E
motorblok,moet er ook een nieuwe nokkenas in.vraag: welk type as moet er in?(er zit een enkelvoudige carburateur op het motorblok)en ik zal ook niet op het circuit van zandvoort gaan racen.
Andere vraag,wat denken jullie van aluminium nokkenas tandwielen?(wie heeft hier ervaring mee?)
vr.gr. mart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2006 18:21 #78617
door
Beantwoord door in topic nokkenas
Een B20E met een enkele carburateur? Wat voor nokkenas ga je gebruiken?<br>
Wat betreft aluminium tandwielen: Ze ratelen iets minder dan de stalen en zijn wat lichter. Als je voor vermogen gaat zou je de aluminium set kunnen kiezen, maar voor normaal gebruik volstaat de stalen set.
<br>
Waar wil je de aluminium set kopen?
Wat betreft aluminium tandwielen: Ze ratelen iets minder dan de stalen en zijn wat lichter. Als je voor vermogen gaat zou je de aluminium set kunnen kiezen, maar voor normaal gebruik volstaat de stalen set.
<br>
Waar wil je de aluminium set kopen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2006 21:08 #78616
door
Jammer dat er blijkbaar weinig animo is voor de orginele fabrieksoplossing met een fiber tandwieluitvoering. Werkt prima, lange levensduur, stiller en flink goedkoper dan een stalen set. Wél altijd beide tandwielen vervangen en niet alleen het fiber deel.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2006 21:13 #78615
door
<i>Jammer dat er blijkbaar weinig animo is voor de orginele fabrieksoplossing met een fiber tandwieluitvoering. Werkt prima, lange levensduur, stiller en flink goedkoper dan een stalen set.</i><br>Het fiber tandwiel kent zo zijn nadelen in de zin van losraken van haar kern en spontaan tanden verliezen... Ik zou het risico niet nemen voor die paar tientjes extra.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2006 22:12 #78614
door
Ik heb net (1000 km geleden) mijn B20 laten reviseren, er zijn toen aluminium distributietandwielen ingekomen, gewoon van de revisieboer. Loopt mooi stil, de eerste km's laten ze zich horen maar na 100 km is het stil.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2006 23:06 #78613
door
De hoofdoorzaak van kapotte fiber tandwielen is volgens mij te weinig smering.Tijdens mijn werk vervang, ik vaak tandwielen,meestal is dan het gaatje waardoor de olie op de tandwielen spuit verstopt.Hier kunnen stalen of alu tandwielen ook niet tegen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2006 23:10 #78612
door
Als het een B20E blok is, dan is het van oorsprong een injectieblok. Daar hoort een D nokkenas in. Een snellere nokkenas kan alleen als het blok omgebouwd is naar carburateurs. De originele Djet injectie kan geen snellere nokkenas aan. Blijf je bij een enkele carburateur dan heeft het weinig zin om er een "snelle" nokkenas in te monteren. Ga je een snelle monteren dan moet je ook de rest van het blok daarop aanpassen. Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden. Kijk eens op de volgende site voor heel veel lekkers:
www.v-performance.com/
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2006 09:08 #78611
door
Jaques, bij welke "revisieboer" heb je je B20 laten reviseren?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2006 13:18 #78610
door
Joop, ik heb mijn blok laten reviseren bij Bleijlevens Motorenrevisie in Margraten, Zuid-Limburg, overigens tot volle tevredenheid. Niet alleen het resultaat maar ook de afhandeling was prima.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2006 12:23 #78609
door
Bedankt voor jullie reactie.
mijn keuze is:een K-nokkenas,omdat de kop van het blok al aangepast is voor een enkele carburateur en voorzien is van grotere kleppen.
zodat het blok meer kracht heeft om b.v.de caravan te trekken.ook heb ik het advies gekregen om electronische ontsteking te monteren op het blok.
vr.gr.mart
mijn keuze is:een K-nokkenas,omdat de kop van het blok al aangepast is voor een enkele carburateur en voorzien is van grotere kleppen.
zodat het blok meer kracht heeft om b.v.de caravan te trekken.ook heb ik het advies gekregen om electronische ontsteking te monteren op het blok.
vr.gr.mart