olievuldop

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2006 23:05 #52589 door
olievuldop is gemaakt door
Ik heb lekkage via de olievuldop, het rubber was hard. Inmiddels eerst een nieuw rubber geplaatst, maar de olievuldop zit er dan niet strak op. Dat kan volgens mij niet goed zijn. Dat heb ik opgelost door een extra rubber O-ring te monteren bovenop het nieuwe rubber, dus direct onder de dop. Die O-ring is een klein rond rubber ringetje, hittebestendig en oliebestendig. Nu zit de dop er strak op en lijkt de lekkage aanzienlijk minder. Is dit een goede oplossing of moet ik het anders doen. Bv 2 originele rubbers op elkaar, maar dan krijg ik de dop er waarschijnlijk lastig op.

Groet George Zoutberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 00:21 #78737 door
Beantwoord door in topic olievuldop
klinkt als een goede oplossing, hoewel 1 originele ring (onderdeelnr. 940096) voldoende moet zijn. Ik heb ooit eens de metalen randjes van de dop iets omhoog gebogen voor strakkere sluiting, pas wel op dat die niet breken. Hoedanook, dicht is dicht nietwaar?
groeten, Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 14:17 #78736 door
Beantwoord door in topic olievuldop
Inderdaad gewoon de metalen lipjes (van de "bajonetsluiting") bijbuigen. Samen met het nieuwe rubber moet dit dicht zijn (of de contra-bajonet in het klepdeksel moet versleten of verbogen zijn).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 15:04 #78735 door
Beantwoord door in topic olievuldop
Ik heb om dezelfde reden ook eens geprobeerd die lipjes iets te buigen. Maar het is keihard spul en ik was op gegeven moment toch wel bang dat het ging breken. Toen heb ik de oplossing van de topicstarter maar gedaan en een extra o-ringetje geplaatst.<br><br>Groetjes,<br>Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 22:43 #78734 door
Beantwoord door in topic olievuldop
Bedankt voor alle input, ik laat het ringetje er voorlopig tussen

Groet

george

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.