b23 in amazon
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 17:16 #52585
door
b23 in amazon is gemaakt door
op marktplaats staat een amazon met b23 aangeboden voor 1250 euro , op de foto is mooi te zien hoe de b23 is ingebouwd , het meest valt op hoe ze de carburateur met een zelf geinproficeerde inlaat-pijp met het spruitstuk hebben verbonden , maar het past dus wel.
in combinatie met de 5 bak is de amazon natuurlijk in 1 keer veel sneller en krachtiger.
mijn vraag is nu , is dit wel veilig wat betreft de wegligging en hoe zit het met de apk , mag de apk keurmeester dit goedkeuren
of zal hij doen of zijn neus bloed.
in combinatie met de 5 bak is de amazon natuurlijk in 1 keer veel sneller en krachtiger.
mijn vraag is nu , is dit wel veilig wat betreft de wegligging en hoe zit het met de apk , mag de apk keurmeester dit goedkeuren
of zal hij doen of zijn neus bloed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 17:42 #78754
door
Beantwoord door in topic b23 in amazon
als je een auto sneller maakt moet je uiteraard onderstel en remmerij aanpassen; dus op z'n minst de standaard wielophanging/vering in goede staat brengen en houden en eventueel versterken; remmen: denk aan gescheiden remsysteem en schijfremmen/rembekrachtiger. Maar dat geldt ook voor een opgevoerde B18 en in feite voor elke klassieker waarmee je aan het huidige verkeer deelneemt...
Een andere motor heeft geen invloed op APK, een keurmeester zal het in feite niets interesseren wat voor blok er in ligt, als de auto maar voldoet aan de eisen die aan elke auto gesteld worden
Een andere motor heeft geen invloed op APK, een keurmeester zal het in feite niets interesseren wat voor blok er in ligt, als de auto maar voldoet aan de eisen die aan elke auto gesteld worden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 19:05 #78753
door
<i>"in combinatie met de 5 bak is de amazon natuurlijk in 1 keer veel sneller en krachtiger" </i><br>Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Een B23 heeft lekker veel koppel, maar qua topvermogen kán een B20 eigenlijk net zo goed presteren.
<br>
Een maandje of wat geleden had ik een racenokkenas in mijn B20A zitten. Samen met wat aanpassingen aan kop en uitlaat was mijn amazon daarmee sneller dan een amazon van een vriend met een B23... <br>
Natuurlijk rijdt een racenokkenas voor dagelijks gebruik belabberd, maar ik heb er nu een andere as in zitten, en samen met wat aanpassingen aan de kop loopt dit nu heel behoorlijk. Lekker veel koppel en een top van 180 km (teller helemaal opgevuld...)
Mijn (ex-)B20A zal daarmee niet eens
zo veel onder doen voor een standaard B23a. Daarbij komt dat bij het gebruik van het orginele blok je meer behoudt van orginaliteit hebt en geen werk hebt om een B23 er netjes in te krijgen.
<br>
Marktplaats link
<br>
Een maandje of wat geleden had ik een racenokkenas in mijn B20A zitten. Samen met wat aanpassingen aan kop en uitlaat was mijn amazon daarmee sneller dan een amazon van een vriend met een B23... <br>
Natuurlijk rijdt een racenokkenas voor dagelijks gebruik belabberd, maar ik heb er nu een andere as in zitten, en samen met wat aanpassingen aan de kop loopt dit nu heel behoorlijk. Lekker veel koppel en een top van 180 km (teller helemaal opgevuld...)
Mijn (ex-)B20A zal daarmee niet eens
zo veel onder doen voor een standaard B23a. Daarbij komt dat bij het gebruik van het orginele blok je meer behoudt van orginaliteit hebt en geen werk hebt om een B23 er netjes in te krijgen.
<br>
Marktplaats link
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 21:25 #78752
door
"Een andere motor heeft geen invloed op APK, een keurmeester zal het in feite niets interesseren wat voor blok er in ligt"
Het aantal cylinders is wel bepalend voor de APK. Je kan er niet zomaar een 6 cylinder inbouwen als er 4 op het kenteken staan.
Het aantal cylinders is wel bepalend voor de APK. Je kan er niet zomaar een 6 cylinder inbouwen als er 4 op het kenteken staan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 21:26 #78751
door
"Een andere motor heeft geen invloed op APK, een keurmeester zal het in feite niets interesseren wat voor blok er in ligt, als de auto maar voldoet aan de eisen die aan elke auto gesteld worden"
Dat is niet helemaal waar ,in dit geval heb je gelijk omdat je van een 4 cilinder naar een 4 cilinder gaat ,maar als je er een 2 of 3 ,5 ,6 of 8 (12
) cilinder in gooit MOET de keurmeester hem toch echt afkeuren omdat dan de papieren niet meer kloppen.
Zelfde geld als je er een dieselblok in wil leggen ,moet je eerst naar de RDW (en maar hopen dat je er een typegoedkeuring voor krijgt)
Dat is niet helemaal waar ,in dit geval heb je gelijk omdat je van een 4 cilinder naar een 4 cilinder gaat ,maar als je er een 2 of 3 ,5 ,6 of 8 (12

Zelfde geld als je er een dieselblok in wil leggen ,moet je eerst naar de RDW (en maar hopen dat je er een typegoedkeuring voor krijgt)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 21:53 #78750
door
klopt allemaal, ik was te snel met mijn antwoord en vergat dat het aantal cilinders een rol speelt. Dus ff een V8 erin geeft wel degelijk een apk probleem. Geldt overigens ook voor de brandstof, bv benzine vervangen door diesel. Cilinderinhoud en dat soort zaken mogen wel gewijzigd worden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 09:19 #78749
door
Lekker veel koppel en een top van 180 km (teller helemaal opgevuld...) Mijn (ex-)B20A zal daarmee niet eens zo veel onder doen voor een standaard B23a.
Mijn Amazon uit 1967 met een standaard B18A blok (zelf helemaal gereviseerd) vult de teller ook helemaal. Helaas geeft mijn teller 30% teveel aan ;0)
Mijn Amazon uit 1967 met een standaard B18A blok (zelf helemaal gereviseerd) vult de teller ook helemaal. Helaas geeft mijn teller 30% teveel aan ;0)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 19:23 #78748
door
een amazon met b23 voor 1250 euro.Misschien is dit iets voor Kiki.Nog een manier om je geld weg te gooien!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 19:56 #78747
door
ja , dat is een goeie..
toen ik het verhaal van kiki las dacht ik eigenlijk aan een suzuki alto of een panda.
als iemand zo weinig geld heeft te verteren.
we weten natuurlijk allemaal wat voor "amazon" je koopt voor dat geld , gewoon een sloper.
die amazon voor 1250 met b23 is natuurlijk ook een sloper , maar dat staat ook verkapt vermeld in de advertentie , carrosserie matig.op zich heb ik echter wel respect voor dit stukje huisvlijt.
een b23 compleet met bak en alles in een amazon bouwen vergt de nodige kennis .
toen ik het verhaal van kiki las dacht ik eigenlijk aan een suzuki alto of een panda.
als iemand zo weinig geld heeft te verteren.
we weten natuurlijk allemaal wat voor "amazon" je koopt voor dat geld , gewoon een sloper.
die amazon voor 1250 met b23 is natuurlijk ook een sloper , maar dat staat ook verkapt vermeld in de advertentie , carrosserie matig.op zich heb ik echter wel respect voor dit stukje huisvlijt.
een b23 compleet met bak en alles in een amazon bouwen vergt de nodige kennis .