problemen met nieuwe motor.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2006 16:18 #52540 door
problemen met nieuwe motor. is gemaakt door
Ok situatieschetsje<br><br>
Ik heb een revisiemotor van scandcar ingebouwd, een revisiekop zat al op mijn oude blok (+/- 15000km)<br> <br>
Vandaag dus ineens grote problemen... <br><br>
Grote klappen in de uitlaat en in de carburateur, we hebben alles gecontroleert, kleppen stellen, ontsteking op tijd, 3 verschillende bobines uitgeprobeert, condensator op de ontsteking vervangen, puntjes vervangen, inlaatspruitstuk pakking gecontroleert op scheuren, bougies vernieuwd, kabels vervangen, verdelerkap vervangen voor een nieuwe, rotor ook…..<br><br>
Klappen bleef dus. En niet zomaar klappen maar echt gigantische knallen in de uitlaat. <br>Wat ook vreemd was is dat stationair toerental regelmatig is, maar als je het gas een beetje intrapt (voor dat die gaat klappen) het toerental gaat zweven, net alsof je elke seconde het gas kort intrapt, van 1500 naar 3000 en gelijk weer terug zeg maar. Vroem vroem vroem vroem… sja hoe leg je dat in typetaal uit. <br><br> We dachten aan een gescheurde koppakking, compressie gemeten, 11.5 / 9 / 11.5 / 11.5. <br> Dat betekende dus bij cilinder 2 een lage abnormale druk voor een blok dat 6000 km gedraait heeft. Olie er in en ja hoor… 10.5 bar. <br><br> Wat zou dit nou kunnen zijn joh, kapotte inlaatklep ? toch een gescheurde koppakking ? Zuigerveren ? <br><br> Even om het verhaal duidelijk te maken, het blok is 1000% zeker goed ingereden, eerste 1500 km op benzine en eerste 5000 km als een ouwe lul rustig aan, olie + filter op 1500 en 4000 km ververst. <br><br> Wij staan met de handen in het haar, scandcar wil pas maandag telefonisch advies geven maar ik wil zo snel mogenlijk verder met sleutelen…..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2006 16:32 #79037 door
Beantwoord door in topic problemen met nieuwe motor.
Stromberg carburateur?<br>
Gescheurd membraam of vastzittende zuiger kan ook voor verassingen zorgen (ook op LPG). Verklaart uiteraard niet je lage compressie.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2006 16:44 #79036 door
Weber... en sja lijkt me sterk dat daar wat mis mee is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2006 16:53 #79035 door
Klinkt bij mij in de oren als een lekkeklep.

benzine in het het in- of uitlaatkanaal doen en een compressie slag maken. Als er te veel bubbels verschijnen weet je hoe laat het is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2006 16:56 #79034 door
Oja; lekke inlaat herken je aan grommend lopen. Dwz. benzinemengles word aangezogen en door de cpmpressie weer terug geblazen de carburateur in. Volgende slag zuigt die mengsel weer op waardoor je een overrijk mengsel krijgt in de cilinder met de lekke inlaatklep.
waarschijnlijk kun je dat ook wel zien aan de bougie (zwart) mits je dit doet met benzine en niet op gas.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2006 22:50 #79033 door
Zit de stroomverdeler wel helemaal op zijn plek,dus is er echt geen milimeter ruimte tussen de verdeler en het huisje op het blok.Is het asje in de stroomverdeler soms gebroken en loopt jhet op toeren niet mee.Dit lijken me de meest voor de hand liggende zaken ,omdat de erg grote knallen aangeven dat de ontsteking bij toeren helemaal verkeerd staat.(ik werk bij scandcar).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2006 12:25 #79032 door
Ik heb ook eens hetzelfde probleem gehad bij een geriviseerde motor.
We hebben ons toen ook te pletter gezocht,
uiteindelijk hebben we er een nieuwe stroomverdeler op gezet, en toen was het in orde. En er was nochtans niks te zien aan de oude stroomverdeler...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2006 12:33 #79031 door
De stroomverdeler is het enieg onderdeel dat we niet vervangen hebben ja, zou nog kunnen. alle onderdelen die op / aan de stroomverdeler zitten zijn wel uitgewisseld met anderen dus sja, het lijkt me sterk dat dat het is maar zeker het proberen waard voor we de kop er af trekken...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2006 16:12 #79030 door
<i>Zit de stroomverdeler wel helemaal op zijn plek,dus is er echt geen milimeter ruimte tussen de verdeler en het huisje op het blok.Is het asje in de stroomverdeler soms gebroken en loopt jhet op toeren niet mee.Dit lijken me de meest voor de hand liggende zaken ,omdat de erg grote knallen aangeven dat de ontsteking bij toeren helemaal verkeerd staat.(ik werk bij scandcar).<i> maar niek, dit verklaard toch niet waarom 1 cab de cilinders een lage compressie heeft ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2006 19:41 #79029 door
Door dat compressie verschil kunnen er niet zulke knallen ontstaan.Misschien is dat verschil er aldoor al geweest.Als je er meer dan een heel klein beetje olie in doet wordt de compressie sowieso hoger door de ruimte die de olie inneemt.De rotor vastpakken een beetje omhoog trekken en als je dan gewoon er aan kunt draaien met enige weerstand is het asje in de stroomverdeler gebroken of de verdeler zit niet helemaal tegen zijn huisje aan .Ik ben er voor 90 procent zeker van dat dat de oorzaak is.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD