update "problemen met nieuwe motor"

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 17:12 #52530 door
jajajajajajaja ik ben een gellukig man ! <br> De "problemen" waren zo de wereld uit, tijdens het monteren van een nieuw ontstekingshuis kwam ik het grafiet stukje van de verdelerkap tegen bij het gedeelte waar de vacuumvervroeger zit. <br> Ik wist al wel dat die er niet meer was maar dacht dat die simpelweg weggesleten was en had dus vrolijk een nieuwe verdelerkap gemonteerd maar dat stuk staat in de eerdere post. <br> Maar ja, dat was dus alles, hij rijdt weer als een zonnetje !!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 18:37 #79077 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
En het compressieverschil??
Wat wordt hier nu mee gedaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 18:49 #79076 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
Volgens scandcar verminderd dat nog met inrijden van de motor..... ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 19:11 #79075 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
Op 3 cilinder 11,5 en op 1 cilinder 9,0 is wel een erg groot verschil. Hou dit goed in de gaten, want zo'n verschil is niet pluis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 19:23 #79074 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
Hou ons op de hoogte van het verloop, doe over 3000 kilometer nog eens een compressietest en gaeef dan de waarden nog eens door.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 19:45 #79073 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
Wat behoort de compressie bij een goed ingereden nieuwe / gereviseerde motor (b18 en b20) te zijn. Ik zie dat er 11,5 bar wordt gemeten. Is dit de inrij waarde of gaat deze nog omhoog? Ben benieuwd naar de waarden ivm de waarden die ik bij mijn b18 en b20 heb gemeten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 20:51 #79072 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
Volgens scandcar lag het ook aan de olie die in mijn motor zit, 10w40. Als ik 20w50 zou gebruiken zou de compressie ook hoger zijn. <br><br> Ik kan hierover echter niks terug vinden op het forum, weet iemand hier meer van ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 22:24 #79071 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
Dat heeft toch invloed op alle cilinders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 22:33 #79070 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
Is ook helemaal mijn mening. daarom ben ik benieuwd wat de oorzaak kan zijn van deze (te grote) afwijking in compressie onderling bij de cilinders. Normaal zegt men altijd dat een afwijking van 10% acceptabel is, maar hier hebben we het over meer ongeveer 20%. Er is volgens mij zoals Ben zegt iets niet helemaal pluis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2006 00:12 #79069 door
Beantwoord door in topic update "problemen met nieuwe motor"
Als de motor wat lang heeft stil gestaan zou het kunnen (schraapveren willen dan nog wel eens vast zitten) ,maar met een gereviceerd blok verwacht je zo'n verschil inderdaad niet.
Zo als al eerder gezegd,paar 100(0)km rijden en nog eens meten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD