motor b18 of b20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2006 10:04 #52517
door
motor b18 of b20 is gemaakt door
Het B18a blok van mijn Combi is aan revisie/vervanging toe. Ik wil de auto wat meer power geven zonder al te veel aanpassingen. Wat is aan te raden een B18b, B18d of een B20a? Wie kan mij advieseren?Zijn andere blokken ook nog een optie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2006 11:27 #79173
door
Beantwoord door in topic motor b18 of b20
wat dacht je van een b20b met dubbele carburateurs bijv uit een 140 serie (sloper)
begin70 er jaren.
begin70 er jaren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2006 12:01 #79172
door
heb je zo'n motor liggen dan, anders heb ik wel interesse mocht sjors het niet willen.
een B18b is feller dan een B20a, maar ik denk dat een B20 soepeler en zuiniger is.
het ligt er aan hoe je wilt rijden een B20 heeft natuurlijk meer koppel, maar dubbele carbs of injectie verplaats het koppel alleen maar naar hogere toeren.
een goede B18 scheelt verder niet zoveel dan een B20.
een B18b is feller dan een B20a, maar ik denk dat een B20 soepeler en zuiniger is.
het ligt er aan hoe je wilt rijden een B20 heeft natuurlijk meer koppel, maar dubbele carbs of injectie verplaats het koppel alleen maar naar hogere toeren.
een goede B18 scheelt verder niet zoveel dan een B20.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2006 13:18 #79171
door
Henk, jij mag zo'n motor hebben van mij. Ik zoek het in iets simpelers, als het kan zelfs maar 1 carb.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2006 16:46 #79170
door
Ik heb een b20a in mijn combi en dat bevalt goed. Een goede gebruikte is al voor relatief weinig geld te vinden. Als je geen 180 wilt rijden of met piepende banden bij het stoplicht weg wilt scheuren voldoet een b20a m.i. prima.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2006 22:47 #79169
door
Als de pit er een beetje uit is, kan het vermogen na revisie natuurlijk al voldoende meevallen, en zijn er geen extra wijzigingen nodig. <br>
De motor moet er in alle gevallen uit, dus revisie of vervanging maakt weinig verschil.
Bij vervanging is de auto waarschijnlijk het snelst rijklaar. <br>
Hou er rekening mee dat je sommige randapparatuur ook moet vervangen als je naar een ander motortype gaat (distributeur, luchtfilterhuis, carterontluchting), of je moet een complete motor op de kop tikken.<br>
Als je je eigen motor wilt aanpassen zul je het volgende nodig hebben : <br>
B18B: setje SU's met spruitstuk, distibuteur, C nokkenas, vlakkere kop/dunnere koppakking (hogere compressie) <br>
B18D: setje SU's met spruitstuk, ?distibuteur?, B nokkenas, dunnere koppakking <br><br>
Groeten, Harold
De motor moet er in alle gevallen uit, dus revisie of vervanging maakt weinig verschil.
Bij vervanging is de auto waarschijnlijk het snelst rijklaar. <br>
Hou er rekening mee dat je sommige randapparatuur ook moet vervangen als je naar een ander motortype gaat (distributeur, luchtfilterhuis, carterontluchting), of je moet een complete motor op de kop tikken.<br>
Als je je eigen motor wilt aanpassen zul je het volgende nodig hebben : <br>
B18B: setje SU's met spruitstuk, distibuteur, C nokkenas, vlakkere kop/dunnere koppakking (hogere compressie) <br>
B18D: setje SU's met spruitstuk, ?distibuteur?, B nokkenas, dunnere koppakking <br><br>
Groeten, Harold
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2006 12:55 #79168
door
Hoi
Ik heb een blok uit een sloper gehaald, wat volgens de overlevering prima was...
Enfin erin gebouwd en wie schets mijn verbazing?
een power jongens dat wil je niet weten!!!!
Helaas kan ik de oorsprong van de ingrepen niet meer voor je nagaan.
Ik heb er een gewone enkele carburateur op.
Vermoedelijk is hij uitgeboord, en een andeerre nokkenas.
Verder zit er een SIMONS uitlaat op.
Hij loopt verschrikkelijk hard en trekt harder (meer koppel?) dan mijn originele B20E die er eerst in zat.
Het verbruik valt reuze mee 1:9 gemiddeld.
Ik wilde eerst een 164, echter door de motor
heb ik echt lol van deze auto.
Ik heb een blok uit een sloper gehaald, wat volgens de overlevering prima was...
Enfin erin gebouwd en wie schets mijn verbazing?
een power jongens dat wil je niet weten!!!!
Helaas kan ik de oorsprong van de ingrepen niet meer voor je nagaan.
Ik heb er een gewone enkele carburateur op.
Vermoedelijk is hij uitgeboord, en een andeerre nokkenas.
Verder zit er een SIMONS uitlaat op.
Hij loopt verschrikkelijk hard en trekt harder (meer koppel?) dan mijn originele B20E die er eerst in zat.
Het verbruik valt reuze mee 1:9 gemiddeld.
Ik wilde eerst een 164, echter door de motor
heb ik echt lol van deze auto.