motor revisie of niet?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2006 17:20 #52500 door
motor revisie of niet? is gemaakt door
de B18 van mijn combi is aan vervanging toe. Ik heb een reserve motor met compressie 8 bar zonder olie in cilinder en 10 bar met olie. Heeft het zin om deze nog in te bouwen of kan ik beter een revisieblok aanschaffen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2006 18:57 #79301 door
Beantwoord door in topic motor revisie of niet?
Ik zou die B18 aanbieden ter revisie in de Combi hangen zodra die klaar is. <br>
M'n oude B20A had ook 'n dergelijk lage compressie, maar liep toch nog best goed totdat het voorste nokkenaslager de geest gaf...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2006 19:44 #79300 door
Ken je dat reserveblok, ik bedoel weet je hoe hij loopt, zit er nog een beetje pit in, wat is het olieverbruik? Compressie zegt lang niet alles bij "ons" soort motoren...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2006 19:57 #79299 door
naar mijn mening heb je 3 opties: #1. reviseer zelf het reserveblok, #2. laat het reserveblok reviseren en optimeren naar jouw wensen, #3. monteer een revisieblok van de goedkoopste aanbieder in wie je vertrouwen hebt, en lever het reserveblok in als wisselgeld.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2006 11:55 #79298 door
Met deze toch wel erg lage maar gelijke compressiewaarden zal de motor waarschijnlijk wel mooi lopen,maar weinig power hebben en nogal wat olie gebruiken.Ik zou het blok laten reviseren of omruilen tegen een revisieblok.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2006 20:23 #79297 door
allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik heb het alleen verkeerd op gegeschreven de compressie is 8 zonder olie en 9 met olie.
Kop is niet aangepast. Ik ken het blok niet het komt uit mijn sloop combi uit denemarken die sinds 1997 in Nederland stil heeft gestaan.
Nu jullie dit weten is jullie advies vast zeker reviseren? Of zou een aangepaste revisie kop volstaan?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 00:38 #79296 door
wat wil je nu eigenlijk? Doormodderen met halve maatregelen of de zaak fatsoenlijk aanpakken? OK, je geeft nu minder geld uit door een revisiekop te plaatsen op een dubieus onderblok, maar als dat inderdaad dubieus blijkt te zijn zoals wij verwachten, heb je weer extra kosten! Wees wijs, ga voor een revisie motor van welke specificatie dan ook, en lever twee blokken in, of doe het zelf en dan goed.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 09:37 #79295 door
Jullie zijn duidelijk! Bedankt

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 17:59 #79294 door
Sjors, je moet gewoon zelf beslissen wat je wil en kan. Je zou met het sloopblok gewoon best een tijd plezier kunnen hebben. Een ander blok hangt er zo in. Kun je ondertussen sparen en her en der voor wat prijzen informeren. Misschien vind je zelfs wel een jong gebruikt exemplaar.
Ik heb zelf ook niet even dik 1500/2000 euro liggen voor even een revisieblokje. Wel vind ik dat je beter niet half kan reviseren. Daar krijg je later geheid spijt van.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD