motor slaat af en toe over
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2006 21:48 #52471
door
motor slaat af en toe over is gemaakt door
Sinds een tijdje heb ik een probleem bij mijn 164 B30A. De motor slaat af en toe een slag over. Bij langzaam rijden slaat hij bijna af. Ook komt dit voor bij starten met als gevolg dat de motor heel even loopt en weer afslaat. Dit een paar keer achter elkaar en de accu is leeg. De volgende dag loopt hij weer als een zonnetje. er is geen regelmaat in te vinden. Ik heb alles gechecked. Alleen de condensator nog niet. Maar ik heb net een nieuwe ontstekingspen incl. condensator (1,5 jaar oud). Kunnen die dingen snel kapot? Iemand een idee? Alvast bedankt, Gerard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2006 22:05 #79458
door
Beantwoord door in topic motor slaat af en toe over
Zou maar zo de condensator kunnen zijn. Gewoon vervangen, kost niet veel. Controleer ook de bougie kabels. Vaak zijn ze niet goed, maar zie je er niets aan. Als je motor afslaat zou ik de bougie's er een voor een uithalen. Kijken of er een of twee zwart zijn aangeslagen, of nat zijn. Dan weet je welke cylinder de boosdoener is. Kijk ook je verdelerkap na van binnen. Koolstof stiftje in het midden controleren en de koperen kontaktjes nalopen op aanslag.
suc6
suc6
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2006 22:23 #79457
door
Afslaan gebeurt onderweg en dan ga je niet even gauw bougies controleren. Ík ga de condensator maar vervangen. watbetref de bougiekabels betreft. ik heb het volgende gevonden en dat ga ik en proberen.--->
Met een hele simpele multimeter (Gamma oid)kun je hele leuke dingen doen. Bougiekabels doormeten bv, max 5Kohm per stuk. Rotor weerstand max 5 Kohm. Inderdaad een bougievonk trekken van dik 2 mm met een los aangesloten bougie moet gewoon kunnen. Immers in een verbrandingskamer heerst een hoge druk en moet een bougie ook kunnen vonken, vandaar dik 2mm in de buitenlucht.
Met een hele simpele multimeter (Gamma oid)kun je hele leuke dingen doen. Bougiekabels doormeten bv, max 5Kohm per stuk. Rotor weerstand max 5 Kohm. Inderdaad een bougievonk trekken van dik 2 mm met een los aangesloten bougie moet gewoon kunnen. Immers in een verbrandingskamer heerst een hoge druk en moet een bougie ook kunnen vonken, vandaar dik 2mm in de buitenlucht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2006 12:50 #79456
door
Mag ik nog even toevoegen: met een bv startkabel op de massapool van de accu langzaam langs de kabels en kap strijken. Mocht er enigszinds een lekkage zijn naar buiten toe dan is dit meteen merkbaar. Zelf kun je daardoor geen schok krijgen. Met een plantenspuit kan het ook maar als daardoor de motor mocht afslaan zit je met het probleem waar nu precies het probleem zit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2006 16:31 #79455
door
Bedoel je dit met een draaiende motor of alleen contact aan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2006 19:06 #79454
door
Met draaiende motor natuurlijk.
<BR>
Mijn advies is altijd het volgende vervang na 10000km altijd de contactpuntjes, rotor, verdelerkap, bougies en maak de bougiekabels goed schoon.
<BR>
Als je dit bij iedere grote beurt doet, ben je gegarandeerd van een goede ontsteking die niet weigert.
<BR>
Mijn advies is altijd het volgende vervang na 10000km altijd de contactpuntjes, rotor, verdelerkap, bougies en maak de bougiekabels goed schoon.
<BR>
Als je dit bij iedere grote beurt doet, ben je gegarandeerd van een goede ontsteking die niet weigert.