compressiedruk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2006 17:41 #52466 door
compressiedruk is gemaakt door
Hallo,

Ik heb net de kleppen gesteld van onze Amazone met een B20A, en daarna de compressiedruk gemeten. Ik meet op alle cilinders exact 9 Bar, met een warme motor, maar zonder olie. Heeft het nog zin om "met" olie te meten. We rijden pas sinds kort op gas, en de bougies zijn alle vier mooi wit. Groeten en alvast weer bedankt voor de reacties, Tinus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2006 19:42 #79488 door
Beantwoord door in topic compressiedruk
Kan nog jaren goed gaan,al is het wel wat aan de lage kant.
Je zou voor jezelf nog met olie kunnen testen weet je of je eventueel tzt naar een andere kop uit kan gaan kijken of dat je naar een ruilblok kan gaan zoeken.
(Vaak lopen de blokken met de laagste druk het lekkerst ;-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2006 19:43 #79487 door
Beantwoord door in topic compressiedruk
Wat de meetwaarde precies is, is niet eens zo van belang. Eventuele verschillen tussen cilinders zijn een betere indicator voor problemen. Als alle vier cilinders dus exact 9 bar zijn, ziet dat er goed uit. Je kunt dus met een gerust hart gaan slapen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2006 23:20 #79486 door
Beantwoord door in topic compressiedruk
Bedankt vvor de reacties. Onze Amazone is van 1970, en voor zover ik heb kunnen nazoeken zit het originele blok er nog in. Ik vond de waardes ook al niet zo slecht, vooral omdat de bougies alle vier zo mooi wit zijn, en het olieverbruik bijna nihil is. Tinus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2006 17:55 #79485 door
Beantwoord door in topic compressiedruk
Witte bougies duiden op een arm mengsel, of een te vroege ontsteking of een bougie van een te hoge warmtegraad.
Een lichtgrijze tot lichtbruine bougie is een teken van een goed verbrandende motor.

Dus ontstekings tijdstip controleren, als dat goed is kijken of het type bougie de juiste is, en tenslotte het mengsel goed (laten) afstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2006 18:10 #79484 door
Beantwoord door in topic compressiedruk
Sorry, ik bedoel ook lichtgrijs, dus niks loos. Ik heb sinds we de auto gekocht hebben nog niets gedaan aan het ontstekingstijdstip, omdat ik bang ben dat hij dan juist meer gaat gebruiken. We hebben er net gas in laten bouwen bij van Orsouw in Eindhoven, dus ik neem aan dat alles qua mengsel goed afgesteld staat. De auto rijdt nu bijna 1 op 10 op gas, niet verkeerd dacht ik zo na wat speurwerk op het forum. Het is alleen niet zo'n fanatieke starter, misschien moet ik de condensator nog eens vervangen. Of heeft iemand andere suggesties ? Groet, Tinus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2006 15:52 #79483 door
Beantwoord door in topic compressiedruk
Als je op gas rijdt, kun je niet aan de bougies zien of je mengsel te arm of te rijk staat. Dit gaat alleen op als je op benzine rijdt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.