revisiemotor en oliedruk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2006 09:46 #52439 door
revisiemotor en oliedruk is gemaakt door
Kennis van mij heeft twee weken geleden bij één van de bekende adressen een gereviseerd onderblok gekocht. Het blok wordt nog ingereden, dus met de "inrij"-olie".<br>
Probleem is nu het volgende. Als de motor heet wordt (en dus de olie nog dunner) wordt de oliedruk zo laag dat het oliedruklampje gaat flikkeren.<br>
Diagnose????????????????????? Mijn eerste reactie was, revisie niet goed uitgevoerd, (b.v. lagers van de krukas)waardoor er niet genoeg druk wordt opgebouwd. <br>
Jullie ideeën ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2006 10:40 #79653 door
Beantwoord door in topic revisiemotor en oliedruk
olie eruit , en gelijk.
wat is dat voor olie?.
probeer een gewone 15w40 en kijk wat er gebeurd , als de oliedruk goed blijft is het dus de inloopolie , valt weer de druk weg is het niet de inloopolie maar een defect.
inloopolie is meestal een minerale w30 , meer niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2006 13:31 #79652 door
Beantwoord door in topic revisiemotor en oliedruk
Controle zender (event. uitwisselen)
Het oliedruk regelventiel. Eventueel verkeerde veer gemonteerd? Oliedruk meten (2,5 bar minimaal)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2006 19:07 #79651 door
Beantwoord door in topic revisiemotor en oliedruk
Waarom het probleem naar je toe halen. Ga svp direct terug naar de revisieman. Als je zelf begint met sleutelen dan kan je ook naar garantie fluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2006 23:29 #79650 door
Beantwoord door in topic revisiemotor en oliedruk
klinkt niet geweldig. ik zou maar gauw terug gaan naar dat bekende adres, en hopen dat het alleen een slechte oliepomp, overdrukventiel oid. is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2006 12:19 #79649 door
Beantwoord door in topic revisiemotor en oliedruk
Blijkt dat hier prutswerk is geleverd. Mijn motor is ook gereviseerd, bij het inlopen met inloopolie gereden (is echt water). Maar in de zomer (tijdens het inrijden) hoge temperaturen gehad, olie goed warm, geen lampje zien branden. Als het oliedrukprobleem zich nu al manifesteert, is er echt iets niet goed gedaan! Als de lagers nog iets uitslijten, kun je niet eens meer druk krijgen met stroop! Wat is het bedrijf in kwestie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2006 14:38 #79648 door
Beantwoord door in topic revisiemotor en oliedruk
Het bedrijf in kwestie noem ik niet op de site. Iedereen maakt fouten nietwaar. Uiteindelijk bleek er een fout gemaakt te zijn met de montage van de oliepomp. Is keurig opgelost door het bedrijf zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.