flash lube motorsmering voor gas

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2006 21:35 #52434 door
Hallo medeliefhebbers,

Mijn volvo 164 heeft geen geharde koppen, dit leidt tot slijtage wanneer je op gas rijdt.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met Flash Lube? Of er iets meer van weet?

Groetjes Jan van Veelen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2006 22:21 #79685 door
Beantwoord door in topic flash lube motorsmering voor gas
even verrekijker gebruiken , flash in toetsen ,slechts 1 bruikbare hit waar je niet echt veel wijzer van wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 08:21 #79684 door
Beantwoord door in topic flash lube motorsmering voor gas
Inderdaad weinig bruikbare info.
maar het klink vrij logisch en het is een goedkope oplossing.
Jammer dat het moeilijk te controleren is of het daadwerkelijk werkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 09:16 #79683 door
Beantwoord door in topic flash lube motorsmering voor gas
Eigenlijk is het makkelijk te controleren. Gewoon een keer lekker volgas op en neer naar Zwitserland scheuren. Als daarna je klepspeling verdwenen is, weet je dat het niets uitgehaald heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 11:26 #79682 door
Beantwoord door in topic flash lube motorsmering voor gas
dat is de eenvoudigste manier inderdaad, jammer dat je dan eigenlijk al te laat ben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 11:48 #79681 door
Beantwoord door in topic flash lube motorsmering voor gas
Mijn amazon rijdt al 70000km op lpg zonder geharde zittingen, wel regelmatig controleren en niet teveel volgas. Onze cilinderkoppen zijn al van gietijzer dus de zittingen zijn in vergelijking met alu koppen al sterker. Daar zitten nl. losse zittingen in geperst. Trouwens, wegen de kosten met olie op tegen een koprevisie, uitgesmeerd over pakweg 100000km?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 18:49 #79680 door
Beantwoord door in topic flash lube motorsmering voor gas
<i>Onze cilinderkoppen zijn al van gietijzer dus de zittingen zijn in vergelijking met alu koppen al sterker. Daar zitten nl. losse zittingen in geperst.</i><br>In alu koppen zitten altijd hardstalen zittingen. Gietijzer is erg zacht, en slijt 100x zo hard als de zittingen in een alu kop...<br><br><i>Trouwens, wegen de kosten met olie op tegen een koprevisie, uitgesmeerd over pakweg 100000km?</i><br>Nee. Maar zo lang een niet gereviseerde kop nog loopt, kun je het ook nog wel even uitstellen natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2006 14:42 #79679 door
Beantwoord door in topic flash lube motorsmering voor gas
mijn AM B18A zonder harde zittingen
reed 350.000km op gas bij gebruik van Marly grafiet C
(verkrijgbaar, bvb in Makro, in literflessen; "C" staat hier voor
"carburant", er is ook "M" voor "motor", "H" voor "hydro") wat een
soort "bovensmering" is van kleppen en zittingen (om smerend effect
van lood te vervangen). Zal te vergelijken zijn met "flash lube"
denk ik.
<br><br>
Echter: als ik het omreken, dan blijkt dat ik elke 200.000 km ervoor
de prijs betaald heb van een ruilkop met harde klepzittingen, dus
zeg maar 2x zo'n prijs voor 350.000km. Maar uiteindelijk moet er dan
toch een nieuwe kop op, en dit keer met zo'n harde zittingen. Ik ben
er echter steeds van uit gegaan dat zo'n extra smering nooit kwaad
kan, en gebruik het dus nog steeds in 2de B18B motor op LPG
(in zgn. "top oiler", zie VOD lijst), gebruik
trouwens ook nog "M" in motorolie voor extra bescherming van
bewegende delen. OK, hierover (="wat is nu voordeligst?" en
"is het nuttig?")
zal elk zijn mening hebben, maar echte
problemen met motoren (klep vast/verbrand, olieverbruik, te weinig
compressie,...) heb ik nog nooit gehad, en hou het graag zo. Zag ooit
met "M" voorbehandelde motor uren staan draaien ZONDER olie -
reclame stunt van Marly! -,
en dit leek me WEL overtuigend en geruststellend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD