rauw lopen(3)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2006 20:38 #52368 door
rauw lopen(3) is gemaakt door
Vandaag op een garage rekening van de vorige eigenaar gezien dat 2 maanden terug de onstekingsas,torenvoet en toren is vervangen.
Het schijnt dat er brokstukken van de onstekingsas in het carter is gevallen.Zeker weten doen ze dat niet . Zou dat het rauwe lopen veroorzaken ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2006 08:00 #80007 door
Beantwoord door in topic rauw lopen(3)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2006 08:00 #80006 door
Beantwoord door in topic rauw lopen(3)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2006 08:24 #80005 door
Beantwoord door in topic rauw lopen(3)
Ja Han, het is nog vroeg...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2006 08:29 #80004 door
Beantwoord door in topic rauw lopen(3)
Iets te snel op enter gedrukt...
Maar over de ontsteking....
Kennelijk is er recent aan de ontsteking gerommeld. Ik zou het rauwe lopen dus DAAR zoeken en voorlopig nergens anders. Ik vermoed dat hij gewoon niet op tijd staat.Als je niet weet hoe je een ontsteking op tijd moet zetten dan is er hier en ook in de boekjes voldoende informatie over te vinden. In elk geval kan je de loop van de motor dramatisch verslechteren door de positie van het ontstekingshuis te veranderen (via de bout waarmee de stand van het onstekingshuis veranderd kan worden). Bekijk eens een explodes view tekening van de motor. Ik zie niet hoe eventuele brokstukken het carter kunnen bereiken via die weg. Los daarvan kan ik mij maar moeilijk voorstellen dat brokstukken die in de carterpan terechtkomen rauw lopen zullen veroorzaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2006 08:34 #80003 door
Beantwoord door in topic rauw lopen(3)
ha ha Inderdaad!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2006 17:42 #80002 door
Beantwoord door in topic rauw lopen(3)
Han,de auto is januari bij de garage geweest; op de faktuur staat ; Opm;geen garantie op evt. motorschade ivm. brokstukken van onstekingsas in carter.Maar zoals je zegt , ik ga het zeker in de ontsteking zoeken .Bedankt alvast voor het meedenken . Je hoort nog van me!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2006 19:14 #80001 door
Beantwoord door in topic rauw lopen(3)
Hallo, Wouter.
Het is maar een idee hoor.....maar als je de olie uit het carter laat lopen en je strijkt met een sterke magneet over de bodem dan zou je in principe eventuele brokstukken moeten kunnen transporteren naar de "uitgang". Je kan ook de carterpan loshalen maar dat veroorzaakt meestal een kapotte pakking. Een nieuwe pakking monteren betekent dat de hele pan eronderuit moet en dat gaat weer niet zonder de hele motor omhoog te takelen. Succes ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.