oliepomp

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2006 17:40 #52344 door
oliepomp is gemaakt door
Hallo,
Vanmiddag wilde ik de olie van mijn P1800 B20E verversen en vond aan de magnetische carterplug een stukje metaal dat op een deel van het "vorkje" in bovenste deel van de de aandrijfas van de oliepomp lijkt. Tijdens het rijden niets gemerkt en gewoon 5 bar oliedruk gehouden. Is het normaal dat je gewoon druk houdt als het vorkje breekt en heb ik geluk gehad? Of is er nog iets met eenzelfde "vorkje"? (voordat ik de pomp demonteer)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2006 23:00 #80133 door
Beantwoord door in topic oliepomp
Dag Bernard, precies hetzelfde had mijn 1800E, ook bij toeval ontdekt. Na het afbreken van de ene helft blijft het gewoon werken (de asjes kunnen nergens naar toe en de pomp wordt gewoon aangedreven), maar het tweede stukje zal op een gegeven moment ook afbreken en dan valt van het ene op het andere moment je oliedruk weg. Nieuw asje monteren is eenvoudig te doen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2006 09:20 #80132 door
Dank voor de reactie. Ik had gisteravond al even de ontsteking en de aandrijving verwijderd en heb het gezien.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2006 22:27 #80131 door
Op de website van IPD staat een verstevigingsring aangeboden die je om de vork van een nieuw asje kunt monteren:

www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?Category...odeID=693&RootID=629

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2012 20:42 #117308 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic oliepomp
Een oud onderwerp, maar voor mij een actueel probleem, nadat mijn B18A stil viel na een kort geratel en niet meer aan de praat te krijgen was. Verdeleras kon zonder weerstand worden rondgedraaid, dus verdeler eruit gehaald en ja hoor, het bewuste (beruchte?) vorkje bovenop het tandwiel bleek verbrokkeld. De restanten lagen onderin het verdelerhuis. Materiaalmoeheid?
De genoemde link naar IPD werkt niet meer; is de verstevigingsring niet meer leverbaar? Of met een nieuwe as ook niet echt noodzakelijk? En is het raadzaam om de lagerbus 418251 er maar bij te bestellen?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD