versterking oliepompas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2006 16:56 #52334
door
versterking oliepompas is gemaakt door
Naar aanleiding van het afbreken van een deel van het asje van de oliepomp van mijn B20, heb ik nog eens op het forum gezocht. Er blijken door IPD versterkingsbusjes te worden geleverd voor de as. Iemand hier ervaring mee en hoe zien ze eruit? Het is voor mij nu wat kort dag om er een te bestellen, maar zelf maken lukt misschien nog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2006 21:00 #80173
door
Beantwoord door in topic versterking oliepompas
Dit is puur een metalen ringetje dat over de 'vorkjes' van het oliepompasje geschoven wordt. Of het echt zinvol is weet ik niet. Daarnaast is het afbreken echt een zeldzaamheid. <br> Als je het perse gebruiken wil kun je het makkelijk zelf maken door een klein stukje pijp af te zagen (ca 1 cm of minder) en dat er overheen te schuiven (moet wel precies passen natuurlijk) of iemand met een draaibank even wat te laten draaien. <br>
Ben Flierman
Ben Flierman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2006 00:35 #80172
door
Dat is o.a. een van de reden om, bij gebruik van dikke 20w50 olie, voorzichtig te zijn met hoge toerentallen tijdens de koude startperiode.
Beantwoord door in topic versterking oliepompas
Dat is o.a. een van de reden om, bij gebruik van dikke 20w50 olie, voorzichtig te zijn met hoge toerentallen tijdens de koude startperiode.