vervolg afstellen b18a voledig gereviseerd: "valse

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2006 09:59 #52326 door
Zoals beloofd het vervolg. Ik heb hem aflaten stellen bij Garage Tinga in Leimuiden en zij doen bijna alleen klassieke auto's. de B18A heeft een gereviseerde Zenith carburateur en die zuigt valse lucht. het CO gehalte van de motor reageert helemaal niet als eraan de mengsel schroef wordt gedraaid. We krijgen hem niet vetter als 0.4% en dat maakt dat de auto heel schokkerig rijdt bij constante snelheid en stationair loopt hij veels te hoog. Hun conclusie is dat het de carburateur is en ze bevelen een vervagingscarburateur van BCCP aan....(even euro 450..)Advies ? eerst de pakking tussen carburateur en spruitsuk maar even vervangen en kijken of het scheelt ? Spruitstukpakking is 100% en recentelijk vervangen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2006 11:05 #80224 door
Ik zou zéker de aansluiting(en) controleren (gebruik van zeepsop wordt wel genoemd?). Let met name op de onderste flens van de carburateur, die wil wel eens krom gaan staan/zijn en vergeet niet de aansluiting van het spruitstuk op de cylinderkop. Als de stang van de gasklep geen overmatige speling heeft, lijkt het me sterk dat het CO, dan nog zo laag blijft. Meestal is het andersom: onze stromberg produceerde ooit 12,9 (...). Liep wel mooi rond, maar ook erg duur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2006 12:16 #80223 door
Kijk inderdaad eerst wáár deze valse lucht zuigt, jammer dat de garage dat niet gedaan heeft. Is voor hun gewoon een kleine moeite. Je kan zelf met een spuitbus kruipolie voorzichtig op de zwakke plekken spuiten, als het toerental plots omhoog gaat weet je waar je moet zijn. Revisiesetjes zijn er, gebruikte carburateurs en inderdaad nieuwe varianten bij bv BCCP. Op Marktplaats zag ik al diverse gebruikte exemplaren. Je rijd dus volledig op benzine begrijp ik?
Helaas ben je met alleen een gereviseerde motor niet klaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2006 15:57 #80222 door
Gaat het om een zenith 36vn.
Ik had het zelfde probleem, en heb naast nieuwe pakkingen ook het spruitstuk laten vlakken. Vooral aan de motorblokzijde bleek het spruitstuk behoorlijk krom te zijn.
Kijk het spruitstuk ook goed na op haarscheurtjes, komt regelmatig voor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2006 17:27 #80221 door
Een laag CO hoeft niet perse valse lucht te zijn. Welicht is er niet de juist sproeier/naald gebruikt bij de revisie, en krijgt hij gewoon te weinig brandstof. <br> Valse lucht is makkelijk te checken door bv zeepsop, kruipolie of remmenreiniger rond de pakkingen en mogelijke lekpunten te spuiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2006 19:47 #80220 door
Ik heb hetzelfde aan de hand gehad. De valse lucht kwam langs het boutje waar de venturi mee vastzit. Kijk aan de achterkant van de carburateur. 4 cm boven de gasstang zie je een boutje dat met een plaatje geborgd is. Dit bleek valse lucht door te laten. Probeer het eens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2006 23:53 #80219 door
Ik heb ooit m'n zenith 36vn gereviseerd, maar de gasklep was dermate ver ingeslagen in het huis dat hij nooit mooi liep.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe ford capri 1300 carb. gekocht. (flink stuk goedkoper) plug&play en loopt echt perfect.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD