andere motor, wie helpt?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2006 14:51 #52290
door
andere motor, wie helpt? is gemaakt door
Zo'n 1.500km nadat ik de distributie van de motor (Ama, '69) heb laten vervangen, blijken een of twee zuigers 'op te zijn' (getokkel). Motor-revisie dus. Omdat ik daar het geld niet voor heb, vraag ik mij af of iemand een goed B20-blok heeft liggen en dat in mijn Ama kan plaatsen. Tips zijn ook welkom. Alvast dank, Theo. O ja, ik rijd op LPG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2006 18:13 #80373
door
Beantwoord door in topic andere motor, wie helpt?
Hoe kom je tot de conclusie dat het blok op is? Heb je de compressie al eens gemeten? Als je op gas rijdt kunnen ook de klepzittingen ingebrand zijn waardoor een of meer cylinders niet meer volop mee doen. Dan kom je misschien weg met alleen een koprevisie. Kortom, er zijn veel mogelijkheden en oplossingen. Geef eens iets meer informatie.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2006 23:11 #80372
door
Hallo Bernard. De Amazon-garagist stelt dat minimaal een zuiger te veel 'ruimte' heeft waardoor bij warme motor dat 'tokkelende' geluid ontstaat (zuiger 'slaat' tegen de wand aan). Dus moet moet het (onder)blok gereviseerd worden. Da's een dure grap. De kop heeft 10.000km geleden al een revisie gehad dus ik vermoed dat daar alles ok is. Olie verbruik is enorm, maar ik zie nooit blauwe walmen uit de uitlaat (uit de carterontluchting des te meer!). Omdat koppeling e.d. recentelijk zijn vervangen, vermoet ik dat het plaatsen van een ander blok gemakkelijk gaat en dus ook niet veel hoeft te kosten. Groet, Theo.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2006 13:10 #80371
door
Een blok kan ik je niet aan helpen. Soms kom je ze tegen op marktplaats. In Noordhorn(Gr) zit een volvo sloper met de naam Staal. Je kunt het eens proberen.
Staal Autodemontage
Industrieweg 6
9804TG Noordhorn
Tel: 0594 505599
Fax: 0594-503003
Staal Autodemontage
Industrieweg 6
9804TG Noordhorn
Tel: 0594 505599
Fax: 0594-503003
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2006 18:54 #80370
door
Waarom niet inderdaad eerst compressie meten. Daarna een cilinderlektest. Wellicht alleen een zuigerveer gebroken. Dan inderdaad blok eruit, kop eraf, zuigers eruit en dan pas besluiten nemen. Volgens mij zijn gebruikte blokken inderdaad vrij makkelijk te krijgen ook gewoon via de club advertenties. Wil jouw amazon garagist niet wat voor je doen? Inderdaad autorijden is redelijk prijzig en dan valt een amazon echt enorm mee.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2006 22:51 #80369
door
Hallo,
Ik heb wel een B18 blok, ligt helemaal uit elkaar maar is wel kompleet en in goede staat. Schoonmaken en afmonteren. Hoeft niet duur te zijn, mail me maar bij belangstelling op ron_rouvroye@hetnet.nl Grtz.
Ik heb wel een B18 blok, ligt helemaal uit elkaar maar is wel kompleet en in goede staat. Schoonmaken en afmonteren. Hoeft niet duur te zijn, mail me maar bij belangstelling op ron_rouvroye@hetnet.nl Grtz.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2006 10:46 #80368
door
Ik blijf het leuk vinden, een club waabij nog iedereen elkaar probeert te helpen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2006 09:36 #80367
door
Beste Volvo-vrienden, dank voor de tips. Ik ben nu in onderhandeling met de Amazon-garage voor het plaatsen van een ander blok. Ik hoop daar uit te komen zodat er snel weer een kloppend:-)) hart in de mooiste Amazon van Zuid-Holland kan komen! Tips (adresjes) blijven echter welkom! Gr. Theo