ruil-distributiedeksel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2006 19:11 #52254 door
ruil-distributiedeksel is gemaakt door
Ik heb vandaag het oude distributie- deksel vervangen door een ruil exemplaar van het V.O.D. met een kunststof keerring. Voor mij was het niet duidelijk welke kant van de keerring de voorzijde was...de dichte kant leek mij...(zo bevestigde ook een buurman) vervolgens koste het nog al moeite om de ring geplaatst te krijgen,en heb ik de metalen ring+borgveer niet geplaatst (er zat ook geen uitsparing voor de borgveer in het nieuwe deksel)omdat ik geen moment sleutel heb, heb ik de moer van de krukas polie "gewoon" goed vastgedraaid Is dat voldoende?? Ik heb na een eindje rijden geen lekage kunnen ontdekken.Ik denk dat ik het goed heb gedaan....maar wil toch graag bevestiging! Ineke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2006 20:43 #80550 door
Beantwoord door in topic ruil-distributiedeksel
-Dichte kant van de keering inderdaad naar voren.<br>-Ring + borgveer zijn inderdaad niet nodig.<br>-Moer van de krukaspoelie moet goed vast, eventueel borgen met een likje locktite.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2006 22:16 #80549 door
Beantwoord door in topic ruil-distributiedeksel
Als ik de berichten(over de moer van de krukaspolie) op dit forum lees, heeft menigéén behoorlijk moeite om deze moer geborgd met locktite,ooit weer los te krijgen. Is het niet zo dat de polie de moer "aandraaid" door de tegenovergestelde draairichting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2006 08:14 #80548 door
Beantwoord door in topic ruil-distributiedeksel
Volgens mij heb je gelijk. Ik draai deze moer ook gewoon stevig vast. Is nog nooit vanzelf losgegaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.