olie verbruik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2006 22:01 #52157
door
olie verbruik is gemaakt door
Mijn auto verbruikt de laatste tijd aardig waat olie. De compressie heb ik gemeten 4x boven de 12 (B18b.
Nu reed ik vandaag naar Duitsland en bij het gas loslaten bij hoge toeren laat hij een pluimpje.
Nu denk ik zelf al dat ik weet wat het is, maar wat denken jullie?
olie langs de kleppen, nieuwe klepgeleiders, dus kop reviseren?
Nu reed ik vandaag naar Duitsland en bij het gas loslaten bij hoge toeren laat hij een pluimpje.
Nu denk ik zelf al dat ik weet wat het is, maar wat denken jullie?
olie langs de kleppen, nieuwe klepgeleiders, dus kop reviseren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2006 00:04 #81011
door
Beantwoord door in topic olie verbruik
Gaat er wel op lijken Henk: Na onstaan hoog motorvacuum (gasklep dicht bij hoge toeren) olieaanzuiging bovenlangs inlaatklepseal - en geleider, en dus een rookpluim.
Koprevisie kan je misschien beperkt houden tot nieuwe klepseals, maar als ie er toch af moet kan je hem beter inspecteren en evt helemaal reviseren.
Koprevisie kan je misschien beperkt houden tot nieuwe klepseals, maar als ie er toch af moet kan je hem beter inspecteren en evt helemaal reviseren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2006 02:22 #81010
door
Wat noem je:"Mijn auto verbruikt de laatste tijd aardig waat olie." ?
1 liter op 1000km is nog acceptabel ,en tevens welke olie gooi je er in?
Maar het klinkt inderdaad als lekkage langs de klepstelen.(of je moet zoveel druk in je onderblok hebben dat je't via je carteronluchting je carburateur binnen slobbert)
1 liter op 1000km is nog acceptabel ,en tevens welke olie gooi je er in?
Maar het klinkt inderdaad als lekkage langs de klepstelen.(of je moet zoveel druk in je onderblok hebben dat je't via je carteronluchting je carburateur binnen slobbert)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2006 16:46 #81009
door
Niet alleen type olie, maar ook merk maakt nogal uit. Ik heb een kleine 10.000 km gereden met 20W50 van de Kwantum. Lekker goedkoop, 1/3 van de prijs van Millers. Ik had wel olieverbruik en een pluim bij gas los op de snelweg. Compressie echter 4 x 11. Bij de laatste oliewissel, toch maar weer Millers 20W50 erin. Resultaat: geen pluim meer en olieverbuik omlaag naar 1 op 1500.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2006 23:00 #81008
door
Inderdaad, ik had ook last van pluimpjes, maar na ververst te hebben met Comma 15W50 was 't probleem verholpen. Dus: eerst olie verversen (zonodig ook oliefilter), is een stuk goedkoper dan revisie.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2006 12:49 #81007
door
Ik gooi er nu goedkope karwei olie in 15W50
goede olie is natuurlijk beter maar zo zonde als je er zoveel van opstook.
Ik denk dadt ik 1ltr. op 1000km niet red.
Er moeten sowieso harde zittingen inkomen, dus dit kan dan mooi allemaal in een keer.
goede olie is natuurlijk beter maar zo zonde als je er zoveel van opstook.
Ik denk dadt ik 1ltr. op 1000km niet red.
Er moeten sowieso harde zittingen inkomen, dus dit kan dan mooi allemaal in een keer.