typenummer kop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2006 14:07 #81805
door
Beantwoord door in topic typenummer kop
Ik denk dat ik het door heb:
LAG = B18A-kop
AG = B18D-kop
HAG = B18B-kop
en L en H wil zeggen Lage en Hoge compressie?
Klopt dit?
LAG = B18A-kop
AG = B18D-kop
HAG = B18B-kop
en L en H wil zeggen Lage en Hoge compressie?
Klopt dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2006 19:28 #81804
door
Beantwoord door in topic typenummer kop
Willy, je aannames met de L voor 'lage' en H voor 'hoge' compressies zullen niet juist zijn. Voor zover ik weet kun je niks van de nummers afleiden. <br><br> Enkele koppen die ik in m'n handen heb gehad hadden bijvoorbeeld de volgende opschriften: <br>
H316 1-418205 KAG VOLVO<br>
C31J 24 NBG 1-419305 VOLVO<br>
14 RBG VOLVO E M1<br>
14 VDG VOLVO<br>
16 UCG volvo<br>
4 SBG VOLVO L13<br>
H316 1-418205 KAG VOLVO<br>
C31J 24 NBG 1-419305 VOLVO<br>
14 RBG VOLVO E M1<br>
14 VDG VOLVO<br>
16 UCG volvo<br>
4 SBG VOLVO L13<br>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2006 21:34 #81803
door
Beantwoord door in topic typenummer kop
Mooi, terug bij af. Ik denk dat ik de boel maar gewoon opmeet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2006 22:03 #81802
door
Beantwoord door in topic typenummer kop
Ik snap nu dat het moeilijk uit te zoeken is, dus voor de 164 rijders:
430104 B30A
430105 B30A
461340 B30A
461537 B30A
461003 1972 B30E (could also be marked with only "E" instead of "461003")
461342 1973 B30E
461539 1974 B30E
461344 1972-1973 B30F
461541 1974 B30F
461288 1975 B30F hardened seat rings at exhaust valves
Output (h.p. at r.p.m.)
430104 B30A
430105 B30A
461340 B30A
461537 B30A
461003 1972 B30E (could also be marked with only "E" instead of "461003")
461342 1973 B30E
461539 1974 B30E
461344 1972-1973 B30F
461541 1974 B30F
461288 1975 B30F hardened seat rings at exhaust valves
Output (h.p. at r.p.m.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2006 11:39 #81801
door
Beantwoord door in topic typenummer kop
Weet er iemand hoe ik de hoogte van de kop kan meten van een B20E en hoeveel dat normaal moet zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2006 19:05 #81800
door
Beantwoord door in topic typenummer kop
<i>Weet er iemand hoe ik de hoogte van de kop kan meten van een B20E en hoeveel dat normaal moet zijn?</i><br>Meet van het pasvlak van de koppakking tot het pasvlak van de kleppendekselpakking of thermostaat. Bij de B20E moet dit 85,0mm zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2006 00:01 #81799
door
Beantwoord door in topic typenummer kop
Ik heb ergens gelezen dat de hoogte van de cylinderkop van de B20a-versies, niet gelijk is aan de hoogte van de B20b-koppen, ik weet echter niet meer waar, laat staan dat het verschil in millimeters mij is bijgebleven. weet iemand dit hoogte verschil op te geven?
Reactie 1
Hoogte B20A = 86.7 mm. Koppakking =1,4 mm
Hoogte B20B = 86,2 mm. Koppakking =0.8 mm
Hoogte B20E = 84,9 mm. Koppakking =0.8 mm
Hoogte B20F = 87,0 mm. Koppakking =1,2mm
Reactie 2
In mijn Engelstalig garagehandboek van Volvo zelf, staat voor de A en B een cilinderkop hoogte van 86,7 mm,
het verschil zit hem alleen in de dikte van de koppakking,
A = 2,0 mm, B = 0,8mm. Wat dus ook voor de hogere compressie van de B zorgt.
Bij de B18A, B en D zit er wel verschil in de cylinderkophoogte.
B18A en D zijn 88 mm, lagere compressie. B18B heeft afhankelijk van het type verschillende hoogtes.
(PK`s): 100 SAE-PK's 87,0 mm , 108 en 115 SAE-Pk`s 86,2 mm.
bron: adviezen leden V44-Vereniging
Reactie 1
Hoogte B20A = 86.7 mm. Koppakking =1,4 mm
Hoogte B20B = 86,2 mm. Koppakking =0.8 mm
Hoogte B20E = 84,9 mm. Koppakking =0.8 mm
Hoogte B20F = 87,0 mm. Koppakking =1,2mm
Reactie 2
In mijn Engelstalig garagehandboek van Volvo zelf, staat voor de A en B een cilinderkop hoogte van 86,7 mm,
het verschil zit hem alleen in de dikte van de koppakking,
A = 2,0 mm, B = 0,8mm. Wat dus ook voor de hogere compressie van de B zorgt.
Bij de B18A, B en D zit er wel verschil in de cylinderkophoogte.
B18A en D zijn 88 mm, lagere compressie. B18B heeft afhankelijk van het type verschillende hoogtes.
(PK`s): 100 SAE-PK's 87,0 mm , 108 en 115 SAE-Pk`s 86,2 mm.
bron: adviezen leden V44-Vereniging
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.