nokkenas vervangen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2006 22:12 #51997 door
nokkenas vervangen is gemaakt door
wat komt er allemaal bij kijken en wat is de volgorde bij het vervangen van de nokkenas.ik weet dat de kop er af moet en de distributie maar hoe haal ik de nokkenas eruit en hoe monteer ik een nieuwe.
- heb ik speciaal gereedschap nodig.
- wat moet er worden vervangen ofwel welke spullen moet ik in huis hebben.
- wat moet er nog meer worden gedemonteerd ,
kan de ontsteking blijven zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 12:07 #81862 door
Beantwoord door in topic nokkenas vervangen
Schaf een goed werkplaats boek aan zoals Haynes. Daar staat alles duidelijk in beschreven. De originele werkplaatsboeken staan ook volop op het internet om te downloaden. Als je de nokkenas vervangt moet je ook de nokkenasvolgers en de klepstoters vervangen, absoluut niet de oude gebruiken. En zoek een voor jou gebruik passende nokkenas uit. En uiteraard alle pakkingen vernieuwen.
volvo1800pictures.com/sweden/Volvo_1800_...ion_main_page_en.htm

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 13:47 #81861 door
Als je de kop en de distrubutie tandwielen eraf hebt; alleen de opsluitplaat losschroeveren achter het fiber tandwiel, nokvolgers met een langebektang eruit vissen en de koplete verdeler met tandwielasje eraf nemen.

Verder de nokvolgers goed insmeren met het bijgeleverde vet, cilinderwanden opruwen met waterprof 2000, kleppen even demonteren &controleren en opnieuw inslijpen met pasta.
Zorg voor dat je de kop er weer opzet dat alle tapeind gaten koelvloeistof vrij zijn!
Motor starten en flink wat toeren maken, anders zijn je nokvolgers zo weer verrot.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2006 18:41 #81860 door
ook de benzinepomp eraf halen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2006 18:52 #81859 door
Qua speciaal gereedschap zul je een poelietrekker nodig hebben, om het distribtietandwiel van de as te halen. Overweeg bij het vervangen van je nokkenas om een stalen of aluminium distributietandwiel te nenem.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD