distibutiedeksel vervangen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 16:35 #51994 door
distibutiedeksel vervangen is gemaakt door
Morgen wil ik mijn distributie deksel vervangen voor een met een vaste keering.
De grote bout waarmee de krukaspulley vast zit, moet deze nu linksom of rechtsom losgedraaid worden?
Verder heb ik een nieuwe pakking gekocht, is het nodig dat ik hier ook nog vloeibare pakking bij gebruik?
En hebben jullie nog tips voor het stukje carter pakking?

mvg Andre Bisschops

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 16:59 #81874 door
Beantwoord door in topic distibutiedeksel vervangen
Zo uit m'n hoofd gaat de bout van de krukaspoelie gewoon linksom los. Meestal gebruik ik wel wat vloeibare pakking, met name aan de onderkant bij de carterpan pakking.<br>
Om die bij demontage niet te beschadigen draai ik de caterpan soms een heel klein beetje los en snij ik met een scherp stanleymes de carterpakking los van de oude distributiedeksel.<br>
Succes, Groeten Lars

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 21:12 #81873 door
Pakking zelf hoef je niet in te smeren met vloeribare pakking, maar de onderkant van de deksel zit tegen de pakking aan van de carter deksel, deze gaat meestal kapot bij demontage van het deksel. Dit pasvlak royaal insmeren met Blue Silicon voor montage.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2006 12:46 #81872 door
Als je de zoekfunctie gebruikt en "distriebutiedeksel" in typt, krijg je een verhaal om de moer los te krijgen,mij is het gelukt op deze manier, (gewoon linksom) ik heb een carterpan pakking op maat gesneden en in de hoekjes vloeibare pakking gebruikt. Tot nu toe geen lekkage meer! Succes

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD