kop b20e b20f

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2006 17:57 #51981 door
kop b20e b20f is gemaakt door
Kan ik van een B20F-kop (h=87mm) een B20E-kop (h=84,8mm) maken door er enkel het verschil (=2,2mm) af te laten halen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2006 18:45 #81928 door
Beantwoord door in topic kop b20e b20f
Nee, er zijn nog ander (zeer subtiele verschillen). Maar als je nu een B20F kop hebt, kun je die eventueel wel afvlakken tot 85,0mm. Verder zou ik niet gaan, aangezien je compressie anders te hoog wordt. (ook de B20E kop is 85,0mm)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2006 20:40 #81927 door
Beantwoord door in topic kop b20e b20f
Alvast bedankt voor het antwoord. Uit zuivere nieuwsgierigheid: wat zijn de andere zeer subtiele verschillen ten minste als het niet te moeilijk uit te leggen is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2006 21:38 #81926 door
Beantwoord door in topic kop b20e b20f
Volgensmij gaten voor de injectoren en grotere kleppen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 15:29 #81925 door
Beantwoord door in topic kop b20e b20f
Er zitten toch in allebei gaten voor de injectoren en grotere kleppen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 17:24 #81924 door
Beantwoord door in topic kop b20e b20f
sorry, je hebt gelijk, ik dacht even dat je vergeleek met een B20a

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 17:37 #81923 door
Beantwoord door in topic kop b20e b20f
Op een paar zeer kleine verschillen in de gietmallen zijn de E en F kop gewoon gelijk. Ze hebben bij iets grotere inlaatkleppen en -poorten dan de B20A en hebben de gaten voor de injectoren. Zoals gezegd kun je qua technische werking dus gewoon die 2mm van een F kop afhalen, om de 'E'-kop te maken. <br> Overigens is er niks magisch aan de E/F-koppen. De kop alléén zal dan ook weinig extra vermogen geven, maar het is een stap in de goede richting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 18:54 #81922 door
Beantwoord door in topic kop b20e b20f
Iedereen hartelijk bedankt voor de gedane moeite. Het is nu voor mij heel duidelijk.
Ter info: buiten de revisie van de kop (oa harde klepzittingen, bewerken van de ingangspoorten)doen we een ook een volledige revisie van het onderblok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD