volvo penta b20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2006 18:33 #51971
door
volvo penta b20 is gemaakt door
Vraagje, al behoorlijk aantal jaren rijd ik volvo met b20 motor op lpg tot volle tevredenheid. Nu zat ik mij af te vragen, heeft iemand wel eens een volvo b20 bootmotor op lpg laten lopen, is dat bevallen en zijn er nog bijzondere aandachtspunten om een boot op lpg te laten lopen? Behalve een gasdetector voor de veiligheid, en heftruck tanks voor de mogenlijkheid om met de auto te kunnen gaan tanken (geen lpg pompen langs het water)
Groeten, Rob
Rob
Groeten, Rob
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2006 22:03 #81966
door
Beantwoord door in topic volvo penta b20
In principe zou dit moeten kunnen, wat ik begrepen heb is dat koeling wel eens een probleem is. Je hebt immers geen rijwind en op lpg wordt een motor nog eens flink warmer dan op benzine. Een bootmotor draait ook nog eens een lager toerental dan een automotor dus je schroefsnelheid zal je moeten uitkienen. Maar ja, wat let je? Ben benieuwd naar andere reacties.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2006 00:29 #81965
door
Beantwoord door in topic volvo penta b20
Laatst zag ik op marktplaats ook een boot op LPG, er zijn dus wel mensen die het ook hebben. Volgens mij ging het daarbij om een mercedes. Die had bovendien de complete koppeling en versnellingsbak in de boot gebouwd, geen keerkoppeling dus.