Nieuwe carterpanpakking monteren
- Geert Keizer (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-10-2006 19:19 #51802
door Geert Keizer (GAST)
Nieuwe carterpanpakking monteren is gemaakt door Geert Keizer (GAST)
Onlangs heb ik een complete motorpakkingset besteld bij het VOD waar ook een nieuwe carterpanpakking.
Deze carterpanpakking bestaat uit drie delen die als puzzelstukjes inelkaar passen, om deze verbindingen zit ook nog een stukje papieren tape gewikkeld.
En nu mijn vraag: moet ik deze stukjes tape verijderen voor montage, omoeten deze blijven zitten? moet ik verder nog extra aandacht geven aan deze overgangen (vloeibare pakking)? of volstaat het licht invetten van de montagevlakken en pakking droog monteren?
Deze carterpanpakking bestaat uit drie delen die als puzzelstukjes inelkaar passen, om deze verbindingen zit ook nog een stukje papieren tape gewikkeld.
En nu mijn vraag: moet ik deze stukjes tape verijderen voor montage, omoeten deze blijven zitten? moet ik verder nog extra aandacht geven aan deze overgangen (vloeibare pakking)? of volstaat het licht invetten van de montagevlakken en pakking droog monteren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Geert Keizer (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-10-2006 08:59 #82660
door Geert Keizer (GAST)
Beantwoord door Geert Keizer (GAST) in topic Nieuwe carterpanpakking monteren
Niemand met goede tips?
- Lars Rengersen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2006 10:13 #82659
door Lars Rengersen (GAST)
Beantwoord door Lars Rengersen (GAST) in topic Nieuwe carterpanpakking monteren
Het goede antwoord is lastig te geven denk ik. Bij deze in elk geval een ervaring. Ik heb in dergelijke gevallen de stukjes tape er niet op gehad. Verder heb ik hem wel ingesmeerd met vloeibare pakking. Het resultaat was in elk geval dat het goed dicht was.Ik heb zelfs wel eens een pakking zonder puzzelstukjes doorgeknipt en op die manier gemonteerd, ook dicht.Keerzijde is wellicht dat er nu in theorie resten vloeibare pakking aan de binnenkant kunnen zitten die misschien op termijn losgaan en in de olie raken.Iemand anders nog een andere visie op het monteren zonder plakkertjes en met vloeibare pakking?Groeten Lars
- André Haak (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2007 16:23 #82658
door André Haak (GAST)
Beantwoord door André Haak (GAST) in topic Nieuwe carterpanpakking monteren
Waarschijnlijk is het geen Turboblok. Maar toch: bij Turbomotoren mag je geen vloeibare pakking gebruiken!
Ben wel benieuwd of je het hele blok uit de auto moet halen of dat het ook anders kan.
Ben wel benieuwd of je het hele blok uit de auto moet halen of dat het ook anders kan.