dweill
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
15-10-2006 13:53 #51794
door 11654-dummy
dweill is gemaakt door 11654-dummy
<p>wie kan me vertellen hoe ik de dweill van de contactpunten kan afstellen. is dat gewoon de ruimte tussen de punten wijzigen of is dat wat anders.</p><p> </p><p>ik heb nieuwe punten en condensator geplaatst en de dweill is nu 53 graden. volgens het hayns boek zou het tussen 59 en 65 graden moeten zijn. </p><p> </p><p>alvast bedankt voor het snelle antwoord.</p><p> </p><p>cees</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Markvoort
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-10-2006 14:39 #82692
door Fred Markvoort
Beantwoord door Fred Markvoort in topic dweill
<p>Hallo Cees, je kunt de dwell of contacthoek inderdaad wijzigen door de ruimte tussen de punten te veranderen. De dwell (engelse term voor contacthoek) is de hoek dat de contactpunten gesloten blijven.</p><p>Nadat je de contacthoek goed hebt afgesteld moet je natuurlijk de voorontsteking (opnieuw) afstellen.</p><p>Groeten,</p><p>Fred</p>
- Hendri Verveda (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2006 13:17 #82691
door Hendri Verveda (GAST)
Beantwoord door Hendri Verveda (GAST) in topic dweill
Gewoon met een voelermaatje de afstand tussen de contactpunten afstellen, daarmee stel je de contacthoek af. De afstand staat in haynes ook wel vermeld.
- Toon Boelens (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-10-2006 13:13 #82690
door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic dweill
<p>De dwell angle wordt dynamisch gemeten, en is altijd beter dan statisch afstellen met voelermaten. Cees kan blijkbaar de dwell angle meten, want hij zegt dat hij 53 graden is. Als je de dwell angle kunt meten, kun je hem ook instellen. Verdelerkap en rotor verwijderen, meetapparaat aansluiten en iemand laten starten. Nu kun je door het verstellen van de kontaktpunten de dwell angle op de juiste waarde zetten. Draai wel even van tevoren het schroefje losvast zodat het verstellen makkelijk gaat. Uiteraard dit schroefje weer vastdraaien als de dwell angle goed staat. </p>
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
17-10-2006 22:46 #82689
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic dweill
<p>oke, morgen ga ik dat proberen. dus verdeelkap er af rotor er uit en dan starten. Moet lukken. Moet mijn vrouw wel even meewerken. bedankt voor de reacties </p>