Geluid motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2006 22:32 #51788 door
Geluid motor is gemaakt door
<p>Goedendag, </p><p>Mijn B-18 motor van mijn amazon maakt een wat stoffig (pff,pff) of reutelend geluid, als ik bijvoorbeeld opschakel en daarna wat gas bijgeef. (Als ik het gas wat loslaat verdwijnt het geluid weer.) Ik heb eerst gedacht dat het "pingelen" was. Toch lijkt mij dat niet het geval, want voor het geluid maakt het niet uit of ik op benzine 95,98 of op LPG rijd (Bovendien rijdt de amazon erg goed. Alles is goed afgesteld en de motor en carburateur zijn in een prima staat . ) Wellicht komt het geluid van een scheurtje in het spruitstuk of zo, maar ik zie geen scheurtje. Heeft iemand nog tips? </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2006 23:00 #82725 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Geluid motor
<p>Misschien wat lekkage langs de spruitstuk pakking?</p><p>Voel (bij koude motor) eens onder het spruitstuk langs het blok; als er een lekkage bij de uitlaatporrten zit, zul je wat zwarte prut/roet/ed aan je vingers krijgen daar.</p><p>Een andere test: sproei wat glassex op de verbinding tussen inlaatspruitstuk en het blok; als de motor daarop reageert, zuigt 'ie wat valse lucht aan langs de spruitstuk pakking. Let wel op dat het blok dan nog niet te heet is en dat je niet -in- de carb of het luchtfilter spuit; daar zal 'ie zowiezo op reageren.</p><p>Verder kan het zijn dat een of meer verbindingen van de uitlaat wat lekkage vertonen.</p><p>Tot slot is de rembekrachtiger een notoire bron van valse lucht. Wanneer het membaam in de bekrachtiger lekt, wordt daarlangs valse lucht aangezogen. Dit merk je doordat de motor slecht loopt en slecht af te stellen is en je merkt het door een slechte bekrachtiging van de remmen. Test is om de slang naar de bekrachtiger (als je die hebt) bij de bekrachtiger los te halen en af te doppen.</p><p>Er zijn er vast nog meer (pakking carb/spruitstuk? Vacuumvervroeger?), maar dit zijn die die in me me opkomen.</p><p>suc7</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2006 19:34 #82724 door
Beantwoord door in topic Geluid motor
Bedankt voor de tips. Het punt is alleen dat ik wat dat betreft nog niets heb gevonden. Volgens mij moet ergens gewoon een miniscuul scheurtje zitten, want ik hoor echt een reutelend stoffig pffff-geluid. Het gebeurt niet alsik bijvoorbeeld te laat overschakel naar de 2, 3 of 4 (en het toerental in wezen al te hoog is voor de volgende versnelling). Oftewel: ik krijg een soort reutelend pff.geluid te horen als ik met een te laag toerental opschakel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees van der Heiden (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2006 13:36 #82723 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Geluid motor
<p>Als het geluid komt bij gasgeven en verdwijnt bij gasloslaten, lijkt het me geen vacuumlek. Het vacuum is namelijk het grootsts als de motor toeren draait en je draait de gasklep dicht. Die druk zuigende zuigers vinden dan plotseling een grote weerstand.</p><p>Misschien juist een uitlaatlekje?</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.