Kopzorgen

• Job Burgers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
22-10-2006 11:22 #51766 door Job Burgers
Kopzorgen is gemaakt door Job Burgers
<p>De koppakking in mijn B20A vliegt er regelmnatig uit. Soms na 2 maanden, soms 6. </p><p>De (gereviseerde) kop is vlak. Met de vorige kop lang dezelfde problemen gehad. Ik verdenk steeds cil.2 want daar is de bougie iets roestig.</p><p>Op een gegeven moment krijg de motor druk op het koelsysteem telkens voordat deze op werktemperatuur is. Eenmaal warm gaat het nog een periode goed, maar dat is slechts een kwestie van tijd natuurlijk.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-10-2006 12:33 #82835 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Kopzorgen
<p>Als ik dit hoor dan zou je denken aan een haarscheurtje in het blok bijcylinder 2 en 3 bij een waterkanaal De afstand is bij een b20 ook wel minimaal. Hetzelfde zou bij de kop ook kunnen, maar aangezien je dit ook had bij de vorige kop is dat niet waarschijnlijk. het betekent wel einde blok. Visueel is het heel moeilijk vaak te zien, omdat het scheurtje bij warmte vaak pas opengaat. Hoe je het kan constateren weet ik niet Perslucht wellicht?</p><p> </p>

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2006 10:46 #82834 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Kopzorgen
<p>Naar aanleiding van je beschrijving denk ik ook eerder aan een scheurtje in het onderblok. Als je de kop al hebt vervangen, maar het probleem terug blijft komen, lijkt het daar dan niet aan te liggen (of je hebt gewoon ontzettend veel pech).</p><p>Als het blok koud is, staat het scheurtje open en lekt er wat druk weg naar het koelsysteem. Zodra het blok opwarmt sluit het scheurtje zich. </p><p>Over welk type wagen hebben we het?</p><p>Wat is de kleur van je koelvloeistof? Kijk ook eens naar de olie op de pijlstok; is die egaal of zitten daar allemaal kleine (water)belletjes in?</p><p>Daaraan zou je moeten kunnen zien of er olie in de koelvloeistof terecht komt of andersom.</p><p>Je zou es kunnen proberen met radiator anti-leak middeltjes, maar verwacht er niet teveel van. Je geeft al aan dat er druk op het koelsysteem komt te staan, dus dat spul zal 'weggeduwd' worden van het scheurtje.</p><p> </p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-10-2006 10:56 #82833 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Kopzorgen
<p>Als de koppakking is doorgeslagen w&aacute;&aacute;r is dan de brandplek op de oude pakking? De achterste cilinder heeft het meestal het moeilijkst. Was dat bij jouw ook? Laat anders de kop bij een revisiebedrijf afpersen, een gietijzeren kop gaat echt niet zomaar stuk. Thermostaat en waterpomp ok?</p><p>Je zegt gereviseerde kop, het is dus nog steeds je eigen kop. Overbodig te zeggen is het aanhalen van de kopbouten goed gegaan? Lopen de bouten wellicht te zwaar waardoor je het benodigde aandrukkracht (ondanks dat de momentsleutel klikt) niet gehaald wordt? Na 1000 km toch nagetrokken? Dwz iets lossen en dan pas weer vasttrekken.</p><p>Een te hoog moment is ook niet juist, door het vlakken ook niet te hoge compressie? Koppakkingen zijn er in verschillende diktes, na het vlakken moet je meestal een iets dikkere pakking gebruiken.</p><p>succes, marcel</p>

Amazon Combi '66

• Job Burgers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-06-2014 10:31 #141151 door Job Burgers
Beantwoord door Job Burgers in topic Kopzorgen
zie mijn andere bericht. Een b18kop op een B20.... er zijn een paar beunhazen in de markt (niet veel gelukkig)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD