Scheuren in stuur
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-10-2006 22:50 #51746
door Marijn Hendrikx
Scheuren in stuur is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Beste mensen,</p><p>In het stuur van mijn 144 ('69-er) zitten enkele scheuren, o.a. aan de rechterkant van de "dwarsligger" (stuur,oude stijl). Die zitten er al sinds jaar en dag in denk ik, maar ik zou ze toch graag dicht zien.. Ik snap dat ik op zoek kan gaan naar een ander stuur, maar dat zou ik erg jammer vinden... Verder ziet het stuur er nog keurig uit namelijk. Ik heb het dus niet over een scheurtje in de laklaag, maar in het kunstof(?)</p><p>Nu was mijn vraag of iemand weet of je hier een soort lijm, of kunsthars in kunt werken? Ik heb er bewust nog geen secondenlijm, etc. op los gelaten.</p><p> </p><p>Alvast bedankt voor jullie reactie!</p><p>Groeten Marijn</p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees van der Heiden (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2006 09:03 #82906
door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Scheuren in stuur
<p>Er bestaan setjes voor met een speciale hars. Bijv. bij
www.frost.co.uk
. Die hebben ook een vertegenwoordiging in Nederland. Het blijft moeilijk. De stalen ring die in het stuur zit heeft nou eenmaal een ander thermisch gedrag dan het kunststof.</p><p> </p>
- Kees van der Heiden (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2006 09:03 #82905
door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Scheuren in stuur
<p>Er bestaan setjes voor met een speciale hars. Bijv. bij
www.frost.co.uk
. Die hebben ook een vertegenwoordiging in Nederland. Het blijft moeilijk. De stalen ring die in het stuur zit heeft nou eenmaal een ander thermisch gedrag dan het kunststof.</p><p> </p>
- J.L.M. Bruin
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-10-2006 11:01 #82904
door J.L.M. Bruin
PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic Scheuren in stuur
<p>Als je even zoekt in dit forum zie je dat hier al regelmatig aandacht aan besteed is. Oa in berichten van 4-12-2005 en 4-8-2006. Als je eerst zoekt op je probleem kan je al veel info vinden. Regelmatige bezoekers van dit forum zullen op een gegeven moment denken "daar heb je er weer één met een stuurprobleem" en geen zin hebben om weeeeer te reageren om een probleem waar ze zelf al eens een oplossing op hebben aangedragen. Dit houd het forum actueel, levendig en actief Maar er zijn oplossingen voor je stuur te vinden dus succes ermee!</p><p> </p>
PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
31-10-2006 19:07 #82903
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Scheuren in stuur
<p>Beste meneer (de?) Bruin,</p><p>Uiteraard heb ik dat ook eerst gedaan.... Helaas kon ik niets vinden, vandaar dat ik dit berichtje heb geplaatst. Wellicht dat ik nèt niet de goede zoekterm heb gebruikt. Daar is de zoekmachine erg gevoelig voor merk ik....Ik ben erg blij met het feit dat gasten een berichtje mogen plaatsen en wil daar ook absoluut geen misbruik van maken!</p><p>En als ik iets weet waarmee ik iemand kan helpen, zet ik dat er ook af en toe op als dat een zinnige bijdrage kan leveren. </p><p>Ik ga in elk geval weer eens zoeken voor mijn stuureuveltje! Bedankt voor de reacties!</p><p>Groeten Marijn</p><p> </p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-10-2006 20:13 #82902
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Scheuren in stuur
<p><font style="BACKGROUND-COLOR: #ff0000"><font style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" color="#ff0000">Marijn ik heb even voor je gezocht het is inderdaad lastig zoeken het lijkt wel of niet altijd alle topics gevonden worden.....</font></font></p><p><font color="#ff0000"></font></p><div class="onderwerp"><font color="#00ff00"><strong>stuur opknappen</strong>
<em>marcel schreef op 04-08-2006 10:36</em>
Mijn Amazon stuur is op diverse plekken opengebarsten. Ik zou dus die openingen kunnen opvullen en daarna polijsten/spuiten. Met wat voor materiaal kan ik het beste opvullen? Kunsthars bv? Polyester uit de botenbouw? </font><font color="#00ff00">
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: stuur opknappen</strong>
<em>Ger. schreef op 04-08-2006 12:15</em>
Hoi...Marcel, heb het zelf eens gedaan met 2 componenten lijm, epoxy dus. De opening voor drie/kwart aftapen en vol laten lopen met Epoxy. (iets verwarmen) Zit nu nog perfect. Omdat het lichtdoorlatent is neemt het de kleur van het stuur aan. Succes. </font><font color="#00ff00">
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: stuur opknappen</strong>
<em>eugen schreef op 04-08-2006 16:31</em>
Na het bijwerken(kan ook met polyesterhars)kun je je stuur spuiten met alkydverf bijv. spuitbus van de hema wel eerst goed ontvetten/schuren. Een aantal lagen en de laatste goed laten vloeien.Daarna evt.polijsten met commandant oid. </font><font color="#00ff00">
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: re: stuur opknappen</strong>
<em>Pieter Singelenberg schreef op 04-08-2006 16:45</em>
alweer een stuurprobleem? tweede al vandaag; ik adviseer ook hier een goed gebruikt stuur op de kop te tikken, onder "markt" wordt zelfs een 123 GT stuur aangeboden </font><font color="#00ff00">
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: re: re: stuur opknappen</strong>
<em>arie schreef op 04-08-2006 20:47</em>
ik heb mijn stuur gerepareerd met epoxy putty (van www.por15.nl ) dit is goed bewerkbaar als het net gekneed is en daarna goed na te bewerken met schuurpapier, eindigend met fijne korrel. Daarna bij een automaterialenshop een spuitbus kunststof primer en een spuitbus zwarte hoogglanslak gekocht en gelakt. Als laatste toch nog met een polijstpasta het geheel afgewerkt. Buiten werken gaf toch wel veel stof op de natte laag. Maar ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat. Arie
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: re: re: re: stuur opknappen</strong>
<em>eugen schreef op 04-08-2006 22:12</em>
Kijk ook even hier:
www.mondwinkel.de/amazon-restauration6.html
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: re: re: re: re: stuur opknappen</strong>
<em>Bernard schreef op 05-08-2006 07:37</em>
Het Duitse blad Oldtimer markt heeft een speciale uitgave gewijd aan interieurrestauratie waaronder ook stuurwielen. Eenvoudig via hun website na te bestellen. </font></div><div class="reactie"><font color="#000080">succes!</font></div>
<em>marcel schreef op 04-08-2006 10:36</em>
Mijn Amazon stuur is op diverse plekken opengebarsten. Ik zou dus die openingen kunnen opvullen en daarna polijsten/spuiten. Met wat voor materiaal kan ik het beste opvullen? Kunsthars bv? Polyester uit de botenbouw? </font><font color="#00ff00">
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: stuur opknappen</strong>
<em>Ger. schreef op 04-08-2006 12:15</em>
Hoi...Marcel, heb het zelf eens gedaan met 2 componenten lijm, epoxy dus. De opening voor drie/kwart aftapen en vol laten lopen met Epoxy. (iets verwarmen) Zit nu nog perfect. Omdat het lichtdoorlatent is neemt het de kleur van het stuur aan. Succes. </font><font color="#00ff00">
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: stuur opknappen</strong>
<em>eugen schreef op 04-08-2006 16:31</em>
Na het bijwerken(kan ook met polyesterhars)kun je je stuur spuiten met alkydverf bijv. spuitbus van de hema wel eerst goed ontvetten/schuren. Een aantal lagen en de laatste goed laten vloeien.Daarna evt.polijsten met commandant oid. </font><font color="#00ff00">
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: re: stuur opknappen</strong>
<em>Pieter Singelenberg schreef op 04-08-2006 16:45</em>
alweer een stuurprobleem? tweede al vandaag; ik adviseer ook hier een goed gebruikt stuur op de kop te tikken, onder "markt" wordt zelfs een 123 GT stuur aangeboden </font><font color="#00ff00">
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: re: re: stuur opknappen</strong>
<em>arie schreef op 04-08-2006 20:47</em>
ik heb mijn stuur gerepareerd met epoxy putty (van www.por15.nl ) dit is goed bewerkbaar als het net gekneed is en daarna goed na te bewerken met schuurpapier, eindigend met fijne korrel. Daarna bij een automaterialenshop een spuitbus kunststof primer en een spuitbus zwarte hoogglanslak gekocht en gelakt. Als laatste toch nog met een polijstpasta het geheel afgewerkt. Buiten werken gaf toch wel veel stof op de natte laag. Maar ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat. Arie
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: re: re: re: stuur opknappen</strong>
<em>eugen schreef op 04-08-2006 22:12</em>
Kijk ook even hier:
www.mondwinkel.de/amazon-restauration6.html
</font></div><div class="reactie"><font color="#00ff00"><strong>re: re: re: re: re: re: stuur opknappen</strong>
<em>Bernard schreef op 05-08-2006 07:37</em>
Het Duitse blad Oldtimer markt heeft een speciale uitgave gewijd aan interieurrestauratie waaronder ook stuurwielen. Eenvoudig via hun website na te bestellen. </font></div><div class="reactie"><font color="#000080">succes!</font></div>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
31-10-2006 21:33 #82901
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Scheuren in stuur
Eugen, bedankt! Bij mij ziet het er idd. uit als op die foto's! Ik heb weer een idee voor een mooi klusje! Groeten Marijn