olielampje brand

Lees meer
08-11-2006 20:11 #51728 door Marc Timmers
olielampje brand is gemaakt door Marc Timmers
Ik heb een vraag over het branden van het olielampje in mijn 164 automaat. Gisteren begon hij te branden tijdens de lage toeren terwil de motor niet af sloeg. Iets gas geven en hij ging uit. Vandaag brand hij ok bij een toerental van rond de 2000, meer gas geven en hij gaat uit. Er zit voldoende olie in de motor. De motor heeft niet de neiging af te slaan. Wat kan dit zijn? Kan ik er door mee blijven rijden tot de afsteldag bij nordicar over 10 dagen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-11-2006 21:54 #82985 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic olielampje brand
Ga svp zo snel mogelijk de oorzaak zien te vinden en ga dus niet meer rijden. Begin met een nieuwe oliedrukzender, dan olie verversen. Mocht het niet veranderen dan de oliedruk (laten) opmeten en de oorzaak achterhalen.

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2006 00:28 #82984 door Marc Timmers
Beantwoord door Marc Timmers in topic olielampje brand
<p>ONDERTUSSEN de oliedrukmeter vervangen, sludge gevonden in luchtfiler en toevoer. Zal morgen de 15 W 40 vervangen door 20 W 50. Olie lampje brande niet meer gelukkig. Moet wel gaan rijden morgen!</p><p>HANDIG DIT FORUM! Veel nuttige info.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bastian Koman (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-11-2006 15:55 #82983 door Bastian Koman (GAST)
Beantwoord door Bastian Koman (GAST) in topic olielampje brand
<p>Mijn advies is toch oliedruk te laten meten bij een garage met een externe meter. Niet gaan knoeien met dikke olie. Sludge in luchtfilter duidt mogelijk op carterdruk. Carterdruk op slijtage in motor en slijtage in motor kan overmatige lager speling betekenen met oliedruk verlies als gevolg.</p><p>Bij warme motor gaat mogelijk het lampje weer branden. Voorkom motorschade en laat olidruk meten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!</p><p> </p><p>vr gr Bastian</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2008 12:15 #82982 door Kees van Dorth
Beantwoord door Kees van Dorth in topic olielampje brand
Bij het monteren van de oliepomp moet je een rubber ringetje op de pijp naar boven schuiven. In praktijk is mij gebleken dat dit ringetje niet voldoende afdicht, en het olielampje bij stationair, hete motor ondanks de nieuwe pomptandwielen weer net zo snel ging branden. Een tweede rubber ringetje gemonteerd en sindsdien gaat het lampje alleen nog branden als er niets meer op de peilstok zit.
Kees van Dorth

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.