Stotteren tijdens rijden

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2006 13:49 #51701 door Misha Hofkes (GAST)
Stotteren tijdens rijden is gemaakt door Misha Hofkes (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Sinds enkele dagen heeft de motor een probleem bij het rijden met halfgas, voornamelijk als het nat is.</p><p>Probleem is zowel op LPG als op Benzine: motor lijkt even helemaal te kappen (geen brandstof/geen vonk) . Gas terugnemen en de motor loopt door. Probleem komt dan een paar keer voor, lijkt -als motor weer warmer wordt- weer weg.
</p><p>Bobine is nieuw, bougiekabels zijn nieuw, bougies zijn nieuw, verdeler is nieuw. Condensator is nog niet vernieuwd.</p><p>Gezien het feit dat het probleem op zowel Gas als Benzine voorkomt, en hoofdzakelijk -maar niet altijd- als het geregend heeft, ga ik er van uit dat het iets electrisch is, en dan met name de condensator.</p><p>Iemand een verhaal ?</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2006 15:21 #83076 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Stotteren tijdens rijden
<p>Misha,</p><p> </p><p>Dit kan heel goed de condensator zijn; dit geeft inderdaad zulke verschijnselen. Ik kan alleen niet de relatie leggen met vochtig weer.</p><p>Heb je de rotor ook vervangen? Kan ook wel eens een bron van ellende zijn.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2006 17:12 #83075 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Stotteren tijdens rijden
<p>Dankje voor de snelle reactie !</p><p>En relatie met vochtig weer: ik weet dat niet helemaal natuurlijk, want het is natuurlijk ook vooral vochtig weer de laatste tijd...</p><p>De rotor heb ik nog niet vervangen, gaan we ook maar eens doen.. Kan de ontstoringscondensator ook nog mee/tegenwerken ? Ik denk het niet he ?</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2006 21:05 #83074 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Stotteren tijdens rijden
<p>Misha,</p><p>Het lijkt mij <u>zeer</u> onwaarschijnlijk dat de ontstsoringscondensator (die tussen de + aansluiting van de bobine en massa zit) invloed op dit fenomeen. Als je het zeker wilt weten dan kun je die condenzator nutuurlijk gewoon even losmaken. Mag geen enkele invloed hebben op het lopen van de motor. Zou misschien invloed kunnen hebben op de radio-ontvangst. Hoewel moderne FM autoradio's veel minder gevoelig zijn voor storing van de authentieke middengolf radio's uit de 60-er jaren.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2006 16:58 #83073 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Stotteren tijdens rijden
<p>Goed, vanmiddag de condensator verwijderd en vervangen door een nieuwe, ook maar direkt de hoofdspanning van bobine-> verder, de verdelerkap en rotor vervangen. Opnieuw de inductie-wikkeling rond de hoogspanningskabel gewikkeld.</p><p>Bij inspectie bleek de oude condensator op z'n "jan-boerenfluitjes" te zijn aangesloten.</p><p>De oude condensator is waarschijnlijk ooit losgeknipt, waarna er een nieuwe is geplaatst en door middel van het "<strong>draai een draadje</strong>" principe aan het resterende draad is bevestigd.</p><p>Vermoedelijk is er bij het verwijderen van de oude condensator bruut geweld gebruikt, van de kunststof isolatiedoorvoer naar het ontstekingshuis waren de randen afgebroken.</p><p>Hierdoor lag de doorvoer van de klemaansluitingen van de condensator bloot. Ik vermoed dus dat dit door trilling of vocht af en toe aardt op het ontstekingshuis in plaats van via de contactpunten, en er dus af en toe aan compleet verkeerd ontstekingstijdstip is gebeurd.</p><p>Hopen dat alle kleppen nog heel zijn !</p><p>Motor start iig prima, moet nog een testrit maken. Als dat allemaal goed gaat, gaan we het gas eens laten afstellen, staat nog wat te rijk.</p><p>Ook heb ik de vacuumvervroeging nog even gecontroleerd door flink aan de slang te zuigen: dit werkt op zich goed, en komt ook weer netjes terug. Ik vind alleen dat ik vrij hard moet zuigen voordat er vervroegd wordt: iemand ervaring met de benodigde druk ?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.