witte rook

Lees meer
14-12-2006 12:30 #51650 door Eric Dietz
witte rook is gemaakt door Eric Dietz
nee, geen nieuwe paus. Maar wel witte rook uit mijn uitlaat. Ik vermoedde een lekke koppakking. Ik heb die laten vervangen en gelijk het bovenblok laten reviseren. Maar nog steeds witte rook.

ik heb een 70-er amazon op LPG met 123-ignition en nieuwe bougie kabels. Net bougies (champion) vervangen voor Buri. Motor draait nu wel netjes rond terwijl eerst onrustig. Maar je raad het al...nog steeds witte rook.

motor gebruikt wel wat olie en koelvloeistof verdwijnt ook langzaam.

iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-12-2006 13:35 #83330 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic witte rook
Hoi Eric;
kijk of er wit/bruine drab (verzeping) aan de binnenkant van je olievuldop zit. Dit geeft aan of er koelvloeistof/water in de olie komt. Controleer dit als de motor goed warm is. Na een korte rit kan er ook aanslag zitten door condensering dus eerst goed warm rijden. Kijk ook of er olie in je koelwater zit. Is dit het geval dan is of je koppakking niet goed, de kop is vervormt(vlakken) of er zit ergens een haarscheurtje in de kop. Een scheurtje is vaak moeilijk te vinden, meestal alleen maar te ontdekken door de kop af te laten persen.
Witte rook kan ook nog veroorzaakt worden door een defecte rembekrachtiger. Dan loopt er remvloeistof door de slang naar het inlaatspruitstuk. Dus controleer nivo remvloeistof en binnenkant slang.

ps de kop is toch wel na een km of 500 nagetrokken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2006 13:52 #83329 door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic witte rook
hallo peter,

ja, de kop is inderdaad nagetrokken.

andere mogelijkheden loop ik zsm na.

bedankt alvast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-12-2006 13:28 #83328 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic witte rook
<p>Je hebt de koppakking laten vervangen. Waarom heb je de auto niet weggebracht voor een diagnose? </p><p>Nu zal de garage zeggen: je wilde toch alleen de pakking laten vervangen?</p><p>Is bij de koprevisie de kop afgeperst ivm evt scheurtjes?</p><p>Wat ik zelf wel altijd had bij een koppakking bij andere auto's dat de uitlaat vol smurrie zat en dat pas bij een langere proefrit de witte rook verdwenen was.</p><p>Toch ook wel olie ververst? Doen na een koppakking hoor.</p><p>gr marcel.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2006 11:20 #83327 door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic witte rook
Bepalend is bij witte rook of je ook koelvloeistof kwijtraakt. Is dit niet het geval, dan is koppakking vrijwel uit te sluiten. Rookt de motor ook nog wanneer deze goed op temperatuur is? Dus echt op temperatuur, na een behoorliojke rit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gemma en Tinus Kessels (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-12-2006 22:58 #83326 door Gemma en Tinus Kessels (GAST)
Beantwoord door Gemma en Tinus Kessels (GAST) in topic witte rook
<p>Hallo,</p><p>Je geeft zelf al aan dat je koelvloeistof verliest. Lijkt me niet normaal na het vervangen van de koppakking. Ik denk dat je inderdaad vergeten bent de kop af te laten persen en er een ergens een scheurtje zit dat er niet thuishoort. Doet hij het zowel koud als warm ? Misschien wat moeilijk te zien met de huidige buitentemperaturen. Zou ook een haarscheurtje kunnen zijn dat groter wordt narmate de temperatuur hoger wordt.</p><p>Succes, Tinus.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.