Afstellen B20 met 123-ignition
- Dirk Floris (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2006 21:50 #51639
door Dirk Floris (GAST)
Afstellen B20 met 123-ignition is gemaakt door Dirk Floris (GAST)
<p>Hallo jongens,</p><p>ik heb hulp nodig bij het afstellen van mijn B20.</p><p>Ik zou eerst even de opstelling van de motor geven. Het is een:</p><p>B20, E-kop, K-nokkenas, dubbele SU, spaggetti 4-1, afgedraaid vliegwiel, afgevlakte kop en blok en dit alles met een 123-ignition. De motor loopt momenteel op lpg. </p><p>Het probleem is dat ik hem niet goed afgesteld krijg, ik weet niet welke instelling ik moet hebben op de 123-ignition (onstekingscurve) En op hoeveel graden hij gezet moet worden.</p><p>Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar of hij staat niet op tijd of hij loopt niet lekker (dwz lage toeren beetje inhouden en constante snelheid beetje haperen).</p><p>Kan iemand mij hiermee helpen, of heeft iemand hier ervaring mee dan hoor ik het graag van jullie.</p><p>Mvg Sietse</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vincent Jans (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2006 23:01 #83387
door Vincent Jans (GAST)
Beantwoord door Vincent Jans (GAST) in topic Afstellen B20 met 123-ignition
<p>Hallo Floris, Neem eens contact op met Ben Flierman. Hij weet er veel van te vertellen. Zelf heb ik ook bij hem een 123-ignition besteld en kreeg daar een zeer volledige beschrijving bij. Hij is te vinden onder de links. Succes,Vincent</p>
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-12-2006 16:27 #83386
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Afstellen B20 met 123-ignition
<p>omdat er allerlei modificaties zijn gedaan aan uw b20 kloppen de standaard instellingen</p><p>op de 123 ignition natuurlijk ook niet meer.</p><p>ik had hetzelfde probleem en heb uiteindelijk het blok puur op gevoel en geluid afgesteld ,</p><p>de 123 staat ingesteld op b20b en met de stroboscoop op ongeveer 23 graden voorontsteking</p><p>maar dat zal bij elke auto anders zijn.</p><p>omdat er zoveel andere (snelle) onderdelen zijn gebruikt klopt geen enkele documentatie meer.</p><p>een test op een testbank is het beste maar met gewoon uitproberen kom je een heel eind.</p>
31-12-2006 17:17 #83385
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Afstellen B20 met 123-ignition
<p>Dag Sietse,</p><p> </p><p>Mijn eerste probeersel zou ook zijn om de B20E curve te pakken. De timing eventueel iets later zetten. De combinatie dubbele SU en een 4-1 spaghetti is echter niet ideaal. Het gebrek aan trekkracht bij laag toeren zal denk ik vooral daaraan te wijten zijn, en niet aan een verkeerde ontsteking. Heb je ook al wat met het mengsel gespeeld?</p><p> </p><p>Ben Flierman,
Tinustechniek
</p><p> </p><p> </p>
tinustuning.nl