Tikken..
- Misha Hofkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-12-2006 20:28 #51638
door Misha Hofkes (GAST)
Tikken.. is gemaakt door Misha Hofkes (GAST)
<p>Hallo,</p><p>ik heb wat tikjes en rateltjes in mijn blok (B20B). Op zich niet erg, blok is psv niet nieuw. </p><p>Wat ik alleen raar vind: het lijkt alsof de tikken heftiger worden in bochten naar links, zeker als de motor kouder is.</p><p>Iemand een idee ?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mike Willems (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2006 08:42 #83391
door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic Tikken..
<p>geluiden zijn altijd lastig te definieren op een stil forum. Weet je zeker dat het blok het tiken veroorzaakt of kan het ook wat anders zijn. Vreemd dat het bij bochten hefiger wordt. Toch niet gewoon iets anders zoals bijvoorbeeld een wiel lager?</p>
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-12-2006 10:36 #83390
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Tikken..
Ik denk toch eerder aan een wiellager inderdaad. Zeker als je zegt dat het in bochten heftiger wordt. Is echter lastig om te bepalen waar het nu precies vandaag komt. Wordt het bijvoorbeeld ook erger als de motor meer toeren maakt?
- Misha Hofkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2006 20:54 #83389
door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Tikken..
<p>Nee, ik weet niet zeker of het blok het tikken veroorzaakt,</p><p>Al die blokken hebben natuurlijk wel iets van een tik of rateltje. Maar dit lijken eigenlijk meer losse tikken ik krijg het ook niet duidelijk door te luisteren onder de kap en wat met de gashandle te spelen.</p><p>Ik rij op de weg, ga een bocht in en hoor dan tikken. Dan ga ik natuurlijk extreem goed luisteren, en dan is het vaak weer weg, lijkt ook niet persé met het gas mee te gaan.</p><p> </p>
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-12-2006 21:42 #83388
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Tikken..
<p>Probeer eens uit te vinden of het uitmaakt in welke versnelling of zo het geluid erger of zelfs weg is. Kijk eens bij een ingetrapt koppelingspedaal of het anders is? </p><p>Inderdaad, geluidjes zijn moeilijk door een forum uit te vogelen. Neemt niet weg dat wij altijd graag willen helpen!</p><p>Als wegenwachter kom ik wel eens bij mensen die gewoon willen weten wat dat ene vreemde geluidje nou is. Het zijn vaak toch mensen die niet graag 'even' bij de garage langs willen rijden en ons een mening willen vragen.</p><p>Ik kwam eens bij iemand die steeds een tik hoorde om de pakweg 800meter. Bleek dat de dagteller niet goed was ingedrukt en steeds even wilde inklikken.</p><p>gr marcel</p><p> </p>
Amazon Combi '66