B20 met d nokkenas op LPG kan dat?
- Theo Konijnendijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2006 16:39 #51611
door Theo Konijnendijk
B20 met d nokkenas op LPG kan dat? is gemaakt door Theo Konijnendijk
<p>Onlangs heb ik een gereviseerde B20 met D nokkenas in mijn duett laten plaatsen. Helaas wil de motor niet lekker gaan lopen. Ook de CO2-uitstoot ligt erg hoog, vindt de APK-meester. Nu mag hij 'm er niet op afkeuren, maar zo'n gereviseerde motor zou toch binnen de perken moeten blijven. Op benzine wil hij stationair helemaal niet blijven lopen, op gas alleen als hij warm is.</p><p>De vraag is of het wel kan een B20 met D nokkenas en LPG en een zenith carburateur met enkele uitlaatpijp Heeft er iemand ervaring mee? Wat zijn de beste afstelgegevens?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-12-2006 21:57 #83521
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic B20 met d nokkenas op LPG kan dat?
<p>ik kan alleen maar uit eigen ervaring praten: heb een tot 2 ltr opgeboorde B18A, K-nokkenas, enkele Stromberg, LPG; gaat prima</p><p>wat me in jouw verhaal opvalt is de Zenith carb; leuk voor een "tamme" , standaard B18A, maar ik denk dat je eerst eens een Stromberg erop moet zetten</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-12-2006 22:06 #83520
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic B20 met d nokkenas op LPG kan dat?
enne.....als je in het forum gaat zoeken op "nokkenas" dan ben je een uurtje onder de pannen en weet je alles van nokkenassen in volvo's af.....
- Sieger van der Veen
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-01-2007 00:18 #83519
door Sieger van der Veen
Volvo Qua Patet Orbis
Beantwoord door Sieger van der Veen in topic B20 met d nokkenas op LPG kan dat?
Ik kan ook alleen uit ervaring spreken: heb destijds in mijn nieuw herbouwde Amazon B18B (0-boring met fabrieks ruilcylinderkop) met nieuwe SU-HS6 carbs een nieuwe originele D-nokkenas gemonteerd en liep na basisafstelling meteen prima, rond 2,5 % CO maar voor topvermogen moet je wel 3,5 - 4,5 % aanhouden: Na een paar duizend kilometer op de rollenbank bij Allround LPG te Spijkenisse ca. 110 pk op de achterwielen bij 6000 tpm in de gebruikelijke 3e versnelling en een mooi opgloeiend B20E spruitstuk !
Volvo Qua Patet Orbis
06-01-2007 23:32 #83518
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic B20 met d nokkenas op LPG kan dat?
Ik rij B18A met D nokkenas en Stromberg, en bevalt goed. Loopt stationair gewoon netjes, bij lage toerentallen is hij een tikje lui maar boven de 2000 rpm is het een lekker fel motortje. Heb ook standaard afstelling en de LPG een keer laten doen op de afsteldag van de club.