Nokkenas lagers

• Kees van der Heiden (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2007 10:07 #51583 door Kees van der Heiden (GAST)
Nokkenas lagers is gemaakt door Kees van der Heiden (GAST)
<p>Ik heb mijn motorblok uit elkaar gehaald en het lijkt of een nokkenaslager niet goed is. Daar zitten rare slijtplekken op.</p><p>Nou heb ik een rare ervaring met nokkenaslagers. Ik had oorspronkelijk toen ik het motorblok gereviseerd heb de nokkenaslagers vervangen. Eeen setje nieuwe gehaald, in het motorblok geperst en toen paste de nokkenas niet meer. De binnendiameter van de lagers was veel te klein. Ik heb het blok toen maar naar een motorrevisie bedrijf gebracht. Die heeft andere lagers gekocht en ingeperst. Toen bleek het nog steeds een beetje te krap te zijn en hij heeft ze op maat geschaafd (volgens de ouderwetse methode waarmee ze voor de oorlog gegoten lagers op maat maakten). </p><p>Ik vraag me nu af of het altijd zo'n toestand is? Volgens het werkplaatshandboek is het gewoon een kwestie van monteren, wordt verder met geen woord over gerept?</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2007 16:10 #83658 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Nokkenas lagers
<p>Wie weet er een goed revisiebedrijf, zo tussen Rotterdam en Amsterdam? Die veel ervaring heeft met onze motoren?</p><p> </p>

• Ton van Spanje
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-01-2007 10:18 #83657 door Ton van Spanje
Beantwoord door Ton van Spanje in topic Nokkenas lagers
<p>Je kunt hier binnen een straal van zoveel km's motorenrevisiebedrijven zoeken.</p><p> www.bovag.nl/smartsite.shtml?id=46266 </p><p> </p><p>groet</p><p>Ton</p><p>.</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2007 11:10 #83656 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Nokkenas lagers
Hoi van Heiden;
(was dat berichtje van jou op het Duitse Volvo forum?) Wie veel ervaring heeft met Volvo blokken is Scandcar in Moergestel, bij Tilburg in de buurt.
volvoklassiekeronderdelen.nl/

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2007 12:36 #83655 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Nokkenas lagers
<p>Ja, dat berichtje op volvoniacs was van mij. Scandcar doet zelf geen revisies. Ik zoek juist een revisiebedrijf, het motorblok heb ik zelf al gedemonteerd en krijg ik ook zelf wel weer in elkaar. Dus als iemand ervaringen heeft met bedrijven in de randstad?</p><p> </p>

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-01-2007 22:27 - 05-10-2012 18:22 #83654 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Nokkenas lagers
Probeer  Track motortechniek bv eens.Hier heb ik mijn B18 blok laten reviseren en zelf daarna volledig opgebouwd.Track Motortechniek.Bennebroekerdijk 205F 2142LD Cruquius (bij Haarlem)tel. 023-5293588, vragen naar Maarten

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Laatst bewerkt 05-10-2012 18:22 door 02114-dummy.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD