vallende B20

Lees meer
13-01-2007 09:51 #51580 door Johan Everaerts
vallende B20 is gemaakt door Johan Everaerts
ik heb mogelijk pech met mijn B20; ik heb van de week mijn B20 opgehaald bij een revisiebedrijf ( cylinders uit laten boren) om dit thuis verder in elkaar te gaan knutselen. Bij het uitladen struikelde ik en het (kale) onderblok viel op de cementvloer, ik probeerde het nog tegen te houden maar kon niet voorkomen dat de afstand tussen het blok en de vloer nog een halve meter was. Een zere rug en een deukje in vloer was het gevolg. Het blok kwam met de punt waar de startmoter in vast zit het eerst op de vloer. Ik heb het blok inmiddels geheel vetvrij gemaakt en nog niets ondekt. Mijn vraag; hoe kan ik zien of het blok gescheurd is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2007 12:19 #83677 door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic vallende B20
<p>Ik denk niet dat deze val een probleem zal opleveren. Het blok is massief genoeg, en het komt niet vaak voor dat een blok scheurt, als er iets scheurt is het meestal de cilinderkop... </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2007 14:32 #83676 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic vallende B20
<p>Ook ik denk niet dat er iets ernstigs is gebeurd! </p><p>W&eacute;l een geluk dat je jezelf niet hebt beschadigd, maar het blok is z&oacute; massief dat het wel wat kan hebben hoor!</p><p>Inwendig goed schoon maken, inolie&euml;n en opbouwen. Afpersen van een blok lukt niet,dusss... gewoon doorgaan zou ik zeggen.</p><p> </p><p> </p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2007 05:16 #83675 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic vallende B20
Zoals hierboven ook al gezegd is het blok zeer massief en als je geen scheurtjes ziet zou ik hem gewoon plaatsen. Mocht je toch willen controleren dan zijn er speciale contrastsprays te koop die scheurtjes zichtbaar maken. Je spuit eerst het ene produkt op en veegt het af, daarna het tweede. Als er scheurtjes zijn is het eerste produkt erin gekropen en maakt het tweede produkt dit zichtbaar. Hoe het spul heet weet ik niet meer, maar bij een vakhandel voor gereedschappen en machines moeten ze je verder kunnen helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2007 17:17 #83674 door Johan Everaerts
Beantwoord door Johan Everaerts in topic vallende B20
Bedankt voor de reakties. Ik denk dat ik niet meer wakker hoef te liggen. Groeten, Johan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.