Drijfstangen B18

• Rico van Smeerdijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2007 15:14 #51557 door Rico van Smeerdijk
Drijfstangen B18 is gemaakt door Rico van Smeerdijk
<p>Bij het demonteren van de motor , en met name het verwijderen van de zuigers van de drijfstangen viel mij het volgende op:</p><p> Zuigerpen lagers in drijfstangen kon ik er met de hand zo uitschuiven ( 3 van de 4 ), en de ingegoten nummers op de drijfstangen correspondeerde niet met elkaar. Op 2 drijfstangen staat nr. 211 ingegoten, op een 261 en de laatste 302. De nummering van de cilinder volgorde is overigens opeenlopend van 1 naar 4. </p><p>Wie kan mij vertellen of deze ingegoten nummers op de drijfstang met elkaar moeten corresponderen, en wie heeft er ervaring met "loszittende zuigerpen lagers.</p><p>Met vriendelijke groet, </p><p>Rico van Smeerdijk </p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kees van der Heiden (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2007 17:04 #83775 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Drijfstangen B18
<p>De zuigerpennen horen net aan los in de bronzen busjes te schuiven. Een zuigende passing wordt dat wel genoemd. Uitgeslagen bronzen busjes komt best vaak voor. De pennen horen wel net vast te zitten in de zuigers. Door de zuigers een beetje op te warmen (met hete lucht bijv) komen ze los. Over die nummers (meestal gietnummers) zou ik me niet zo druk maken, als ze maar binnen de toleranties vallen kwa gewicht.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD